Glukosebelastningstest

Nevarine

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Jeg tok glukosebelastningstest på eget initiativ i går, og den gikk helt supert!
Jeg fikk sitron i sukkervannet, og da gikk det ned på høykant..! :) Bare et tips ;)
Forøvrig lå jeg ikke i noen risikogruppe, men synes det var greit å ta testen likevel, for å være sikker på at lille og jeg har det bra!
Vet at det er mye mas rundt dette nå, og mange blir "unødvendig" testet.. Men for dere som kvir dere, det er ikke sååå ille... :)

Jeg skal prøve å ta den på nytt denne uken. Det gikk ikke så bra sist gang...fikk prosjektilspy og minst 15% gikk ut nasen samtidig! Ikke noe vakkert syn! Det var grusomt!
Skal høre med dem om jeg kan også ha litt sitron i :) takk for tipset :)

Skal ta denne om ca 3 uker, måtte ta sist gang også. Ikke så gale, bare kjedelig og vente..... samt faste :-D

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Har tatt en, og må ta en til seinere visstnok. Den første var negativ, så satser på at andre og er det og :-)
Smakte jo som å drikke melis med vann - gikk helt greit og var ikke så grusomt som jeg hadde trodd, men ikke noe jeg drømmer om å gjøre ofte - selvom jeg er tjukkis så drikker jeg jo ikke sukker til vanlig ;-)

Tok den allerede i desember og alt så bra ut :) Var da litt kjedelig å sitt å vent på legekontore i 2 timer,men hadde med meg en god bok :)

Godt å høre! Jeg fikk beskjed av legen på mandag at jeg måtte ta den neste uke.
Litt spent men det er det beste for meg og babyen hvis det skulle vise seg å være noe. :)

Bare et tips var på fest med labfolk for noen pr siden, ikke lever inn urinprøve i syltetøyglass glass. Sukker ligger igjen i glasset, å slår ut som sukker i urinen...

Tok testen på nytt i går, de hadde fått en ny type drikke som var mye, mye bedre. Smakte som bringebærsaft med masse, masse sukker :) selv om jeg slet mye med kvalmen og trodde flere ganger at jeg skulle spy (tok pille mot kvalme 2 timer før testen), så klarte jeg å komme meg igjennom :D ingen svangerskapsdiabetes! :)

Back
Topp