Glukosebelastningstest

Latterfrosken

Forumet er livet
Er det mest kvalmende jeg har vært med på... FY F... at noe kan smake så jævlig.
Ble helt rar og uvel i kroppen etter denne testen.
Ikke kunne jeg drikke vann eller noe etterpå heller. Ikke røyke heller. Hva f... har det med blodsukker å gjøre liksom?
Men det så ut som diabetesen har gått tilbake, så jeg er fornøyd. Men blir nok satt på diett neste svangerskap allikevel, de tør ikke ta noen sjanser nå...
Klem

Røyken har med forbrenning å gjøre.. Derfor du ikke får gå noen plasser heller! Men ja, jeg vet hva du mener.. Fy faen altså.. Trodde jeg skulle svime av, kroppen fikk jo helt sjokk.. Jeg skal aldri spise søtt mer før en kontroll! *harlært*

Hmmm reagerte ikke i det hele tatt på den testen jeg [8|] Kan det være fordi kroppen min er vant til massssssse søtt fra før av, mon tro? [:)]

Ja jeg vet. Jeg var med på prosjekt forrige svangerskap. Så jeg måtte ta flere glu belastninger. Røykingen øker stoffskifte , så kan svare på prøven bli påvirket.
Fikk du sitron i sukkervannet ditt? Det hjalp meg hvertfall bittelitt, sånn at jeg ikke spøy opp alt igjen.

Jeg fikk i allefall sitron i mitt. Hjalp masse det. Men klart...GODT er det jo ikke.

Godt å høre at det ikke bare er meg som hater den testen der[:'(] Tatt den to ganger nå, og den ene være enn den andre. Siste gangen klarte jeg ikke "drikke-kravet" på to min, men brukte nesten ti.... Enten det eller å spy det opp igjen!!!

Jeg har sagt til legen og jordmora mi at jeg ALDRI ALDRI skal ta en sånn test igjen! Er jo pining av gravide mennesker det der[:@] Faste i 8 timer, og når du endelig får i deg noe så smaker det helt J*****!!![:'(]

Grunnen til at du ikke får drikke noe etterpå er at alt "vanner ut" blodet ditt, og kan påvirke blodsukkeret. Spurte om å få pusse tenna jeg, men nei!

Back
Topp