Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde 5,0 fastende og 8,1 etter 2 timerJeg har i dag vært å tatt glukosebelastningstest. Første mål viste 5,5 og etter 2 timer lå resultatet på 8,5.
Ble i utgangspunktet sendt hjem med legetime først om 14 dager.
Er det andre som har målt høye verdier? Hvordan blir dere behandlet?
Jeg hadde 5,0 fastende og 8,1 etter 2 timerHenvist til diabetespoliklinikk (medisinsk poliklinikk) på sykehuset. Går dit hver 4 uke, da er jeg også på vekstestimering med lillegull i magen <3
Jeg fikk utskrevet blodsukkerapparat på første timen på sykehusetMålte blodsukkeret mitt hver dag hjemme de første 3 ukene, hadde da bare fine målinger og måler derfor bare annenhver dag (fastende og 2 timer etter måltid) og etter måltid jeg er usikre på. Prøver å spise minst mulig karbohydrater og være mer i bevegelse på tross av bekkenløsning
bare spør om du lurer på noe! Er en gylden mulighet til å legge om kostholdet
![]()
Er vekstestimeringene og målingene dine som bestemmerTakk for svar fra dere alle!
Ble litt bekymret da jeg følte legen som kom innom laben bagatelliserte det og sa at jeg skulle ordne med en time hos fastlegen min. "Litt sånn kosthold og sånt.."
Jeg har vært i møkkadårlig form lenge nå og har i utgangspunktet ikke noe alarmerende kosthold eller høy bmi. Spiser lite/ingen hveteprodukter og halvfabrikat. Men det er klart at jeg må ta noen grep likevel..
Veldig greit å vite at dere alle har blitt henvist til sykehuset for oppfølging. Blir dere igangsatt 2 uker før termin? Leste et sted at det var rutine ved svangerskapsdiabetes..
Fulgte de ikke opp at vannet regulerte seg? Her er baby stor og altfor mye vann.. Men ikke tatt testen enda...Jeg hadde svangerskapsdiabetes sist og da hadde jeg også veldig mye fostervann. Var på en vekst kontroll av fosteret men fikk ellers ingen kontroll av dia sykepleier. Regulerte veldig bra selv og hun som kom var mindre enn gj. Snittet
Fulgte de ikke opp at vannet regulerte seg? Her er baby stor og altfor mye vann.. Men ikke tatt testen enda...

Målte dere i fingen eller? Jeg hadde 8.3 og fikk beskjed om at det var innforbi normalen jeg da?![]()
Jeg fikk skikkelig hodeverk og uvel etter den testen. Men ellers føler jeg meg grei, har ikke kunnet bevege meg pga bekkenet så sliter fysisk da :/Målte i fingeren ja. 8,3 er for høyt.
Hadde det vært snakk om diabetes utenfor sv.skap så er vel ikke 8 noe særlig alarmerende. Men normale referanseverdier er mellom 5 og 7 ca.
Hvordan føler du deg da? Det er jo minst like viktig som hva prøvene sier... Jeg har virkelig ikke følt meg bra, så derfor blir jeg ekstra på vakt selv om legen sier at det ikke er så farlig..
Målte dere i fingen eller? Jeg hadde 8.3 og fikk beskjed om at det var innforbi normalen jeg da?![]()
4, noe... Hun sa det var helt innenfor normalen? Dårlig :S Men skrev det opp så jeg skulle ta det med på sykehuset på neste kontroll...Nei, de tappet en prøve fra armen her. 8,3 er da litt høyt, er det ikke? Hva hadde du fastende?
Det er ikke innafor hverken i fingen eller målt i blod som er tappet på glassMålte dere i fingen eller? Jeg hadde 8.3 og fikk beskjed om at det var innforbi normalen jeg da?![]()