glukosebelastningsprøve

miss piggy

Gift med forumet
hei.
jeg skal ta en glukosebelastningsprøve i morra. jeg vet at jeg ikke skal spise 12 timer før, men kan jeg drikke vann? og hvis ja, er det noen begrensninger over hvor mye jeg kan drikke?

noe annet jeg bør huske på?

glemte helt å spørre om dette og nå er jo legekontoret stengt.

ja, du kan drikke vann:) kanskje ikke bøtte nedpå, men å drikke vanlig mengde vann gjør ingenting..

Eg fikk drikke litt, men fikk beskjed at eg måtte ikkje drikke 2-3 tima før eg skulle inn og ta prøva..

jeg husker at jeg våkna i 4tiden den morgenen og var skamtørst.. tok noen slurker vann - og fikk kjeft da jeg kom på sykehuset for å ta testen.. [8D]

hm, her var det litt forskjellige svar, men takk uansett [;)]

da veit jeg ikke om jeg tør å drikke noe. æsj. jeg som alltid blir helt vanvittig tørst seint på kveld/natt. får i værste fall ta noen små slurker og prøve å holde meg til det [:)]

kanskje de vet det på legevakten, går jo an å ringe dit. ser ut som de legene sier litt forskjellig gitt:)

jeg skal også ta i morgen..   URK!!!!!

Fikk beskjed om å komme fastende.  Sa ikke noe mer enn det.

Men gruer meg til å måtte sitte på venterommet på legekontoret i 2 timer imellom jeg har tatt den ig prøven skule tas. Fikk ikke gå ut engang..bare sitte stille..   :/

Jeg blir så innmari dårlig i hodet (migrene) når jeg ikke får mat..  

Også er den gugga så pyton synes jeg å drikke..

Lykkee til!

ta me dæ sitronkonsentrat for å ha oppi nånn dråpa av d. da gikk d ann å drikk. fikk d når æ va å drakk d sukkervannet på sykehuset.  mn må faste helt ja, null mat og drikke.. etter kl 22  el 24... mått faste fra 22 kvelden før æ. 

takk for svar alle sammen [:)]

da prøver jeg å unngå å drikke noe i det hele tatt, men hvis jeg blir kjempe tørst så tar jeg meg en bitteliten slurk. (iallefall si dette til meg selv, veit jeg at jeg absolutt ikke kan drikke blir det jo 100 ganger verre [;)])

Windy:
uff, gruer meg til i morra jeg også. aldri tatt den testen før, men alle sier at den skal være så grusom den drikken [:-] satser på å holde meg for nesa og drikke det så fort jeg kan! fikk du ikke gå ut en gang mens du satt å venta? hvorfor det? hørtes rart ut synes jeg. sambo blir heldigvis med meg og holder meg med selskap. han hadde ikke noe bedre å gjøre uansett sa han så, hehe [:)] greit for meg det ja!

masse lykke til i morra du også! [:D]

ORIGINAL: moniqe

ta me dæ sitronkonsentrat for å ha oppi nånn dråpa av d. da gikk d ann å drikk. fikk d når æ va å drakk d sukkervannet på sykehuset.  mn må faste helt ja, null mat og drikke.. etter kl 22  el 24... mått faste fra 22 kvelden før æ. 

hmm. får vi bruke sitronkonsentrat? hva med sånn vanlig sitron på flaske? alt for at det ikke skal smake så pyton [;)] jeg skal møte opp 08.40 om morran så regner med jeg må faste allerede fra 20.40 i kveld.

Takk-takk!

Nei, hun damen på legekontoret sa at jeg skulle bevege meg minst mulig..  For å ikke påvirke resultatet kanskje?  Men husker jeg fikk beskjed om det sist jeg tok den og (forrige svangerskap). men da lå jeg jo på sykehuset, så da var det jo enkelt å ta det med ro.

Får finne frem en god bok. :)    Og har kjøpt juice jeg kan helle i meg med engang jeg får lov! Hi-hi..

Og skal ta med sitrondråper, spørre om jeg får lov til å ha det i. :)   Det vi skal drikke er ganske tykt og smaker sukker...  Blææhh.. 

ORIGINAL: Linda og Peanut

takk for svar alle sammen [:)]

da prøver jeg å unngå å drikke noe i det hele tatt, men hvis jeg blir kjempe tørst så tar jeg meg en bitteliten slurk. (iallefall si dette til meg selv, veit jeg at jeg absolutt ikke kan drikke blir det jo 100 ganger verre [;)])

Windy:
uff, gruer meg til i morra jeg også. aldri tatt den testen før, men alle sier at den skal være så grusom den drikken [:-] satser på å holde meg for nesa og drikke det så fort jeg kan! fikk du ikke gå ut en gang mens du satt å venta? hvorfor det? hørtes rart ut synes jeg. sambo blir heldigvis med meg og holder meg med selskap. han hadde ikke noe bedre å gjøre uansett sa han så, hehe [:)] greit for meg det ja!

masse lykke til i morra du også! [:D]

Den smaker grusomt ja. Men er fort overstått[;)] Hadde ikke lyst på sukkerholdig mat/drikke i mange dager etter at prøva var tatt. Hadde den ekle sukkermskaken i munnen[8D]

Og jeg måtte sitte helt stille på venterommet, så hadde kjøpt meg ei ny bok for anledninga[8D]

æsj. så kjipt at man må sitte helt i ro da. det var det fint dere sa forresten! da skal jeg helt klart ha med meg en bok eller noe. spørs om jeg får til å sitte rolig på de stolene i 2 timer, men får prøve. bekkenet blir jo vondt med en gang. jaja. må da gå på ett vis. [:)]

skal være så glad når morradagen er ferdig, og håper på ett bra resultat! [:D]

Back
Topp