Glukosebelastningsprøve

LuLu85

Forelsket i forumet
Jeg er hos fastlegen nå for å ta testen. Har ventet i 40 minutt nå. Det er ganske umenneskelig synes jeg når de vet jeg har gått lenge uten mat og skal gå enda 2 timer etter testen. Når jeg spør om de kan innkalle meg inn snart sier resepsjonist vi har en kø å følge.

Noen andre som har opplevd det? Jeg vurderer å dra hjem da jeg begynner å bli ganske dårlig nå :(

Jeg er hos fastlegen nå for å ta testen. Har ventet i 40 minutt nå. Det er ganske umenneskelig synes jeg når de vet jeg har gått lenge uten mat og skal gå enda 2 timer etter testen. Når jeg spør om de kan innkalle meg inn snart sier resepsjonist vi har en kø å følge.

Noen andre som har opplevd det? Jeg vurderer å dra hjem da jeg begynner å bli ganske dårlig nå :(
Oj, sånn var det ikke for meg i det hele tatt! Fikk beskjed om å komme da de åpnet, da ble jeg først ropt opp til å ta blodprøver og drikke den drikken. Jeg ble skikkelig dårlig underveis, så måtte be om et sted å ligge. Ble lagt inn på en av undersøkelsesbenkene hvor jeg fikk ligge for meg selv og slumre litt til de to timene var over. Da kom det en dame og hentet meg, tok blodprøver med en gang, og så var jeg førstemann inn til legen sånn at jeg fikk spist og dratt så fort som mulig. Kjipt at du må sitte sånn og vente, det er jo ikke noe særlig å være fastende til ellevetiden når man er gravid, men når du i tillegg må vente enda lenger.. :(

Men kø, har du ikke fått et tidspunkt..? De burde sette opp glukosetest så tidlig som mulig fordi man må faste. Har du kommet inn enda?

Huff ja jeg ble tatt inn etter 1 timers venting. Nå venter jeg bare. Dette her er rett og slett helt forferdelig. Er så kvalm og svimmel. Tror jeg begynner å bli forkjølet også.