Glukosebelastningsprøve

LuLu85

Forelsket i forumet
Jeg er hos fastlegen nå for å ta testen. Har ventet i 40 minutt nå. Det er ganske umenneskelig synes jeg når de vet jeg har gått lenge uten mat og skal gå enda 2 timer etter testen. Når jeg spør om de kan innkalle meg inn snart sier resepsjonist vi har en kø å følge.

Noen andre som har opplevd det? Jeg vurderer å dra hjem da jeg begynner å bli ganske dårlig nå :(

Jeg er hos fastlegen nå for å ta testen. Har ventet i 40 minutt nå. Det er ganske umenneskelig synes jeg når de vet jeg har gått lenge uten mat og skal gå enda 2 timer etter testen. Når jeg spør om de kan innkalle meg inn snart sier resepsjonist vi har en kø å følge.

Noen andre som har opplevd det? Jeg vurderer å dra hjem da jeg begynner å bli ganske dårlig nå :(
Oj, sånn var det ikke for meg i det hele tatt! Fikk beskjed om å komme da de åpnet, da ble jeg først ropt opp til å ta blodprøver og drikke den drikken. Jeg ble skikkelig dårlig underveis, så måtte be om et sted å ligge. Ble lagt inn på en av undersøkelsesbenkene hvor jeg fikk ligge for meg selv og slumre litt til de to timene var over. Da kom det en dame og hentet meg, tok blodprøver med en gang, og så var jeg førstemann inn til legen sånn at jeg fikk spist og dratt så fort som mulig. Kjipt at du må sitte sånn og vente, det er jo ikke noe særlig å være fastende til ellevetiden når man er gravid, men når du i tillegg må vente enda lenger.. :(

Men kø, har du ikke fått et tidspunkt..? De burde sette opp glukosetest så tidlig som mulig fordi man må faste. Har du kommet inn enda?

Huff ja jeg ble tatt inn etter 1 timers venting. Nå venter jeg bare. Dette her er rett og slett helt forferdelig. Er så kvalm og svimmel. Tror jeg begynner å bli forkjølet også.

Jeg ba om å få slippe testen denne gangen, etter å ha blitt veldig dårlig sist gang (og det var uten ekstremt lang ventetid i forkant). Husker jeg var ekstremt svimmel, og holdt på å kaste opp hele drikken etterpå, så det var egentlig ingen sjans for at jeg ville ta den igjen denne gangen. Så lenge det ikke er noe som tilsier at det er nødvendig, ser jeg heller ikke nødvendigheten av å ta så enormt mange blodprøver i svangerskapet generelt.

Håper det gikk bra, og at du får i deg litt mat snart!

Huff ja jeg ble tatt inn etter 1 timers venting. Nå venter jeg bare. Dette her er rett og slett helt forferdelig. Er så kvalm og svimmel. Tror jeg begynner å bli forkjølet også.

Håper at det fikk fint til slutt med deg! Jeg tok testen sist uke, måtte ikke vente lenge før jeg fikk den. Man klarte ikke vente i 2 timer, jeg kastet opp igjen alt etter 1,5t.

Håper at det fikk fint til slutt med deg! Jeg tok testen sist uke, måtte ikke vente lenge før jeg fikk den. Man klarte ikke vente i 2 timer, jeg kastet opp igjen alt etter 1,5t.

Huff stakkara deg. Jeg forstår at du kastet opp altså. Jeg holdt selv på nesten å gjøre det. Jeg er bare heldig og kaster aldri opp og har aldri gjort det heller ihele mitt liv. Takk! Jeg har tatt en tidligere i uke 14 som viste at jeg hadde svabgerskaps diabetes desverre. Derfor måtte det tas en til. Svarene blir sendt til Oslo. Får ikke svar før om en ukers tid. Så får vi se.

Åh så kjedelig. Eg måtte og vente ei stund, men det var fordi dei hadde gløymt å sette meg opp. Egentlig skulle eg stå på kalendaren sånn st eg skulle få komme inn akkurat klokka 08:00, istaden for å trekke kølapp. Utrulig kjedelig å sitte å vente når ein er svolten og eventuelt litt morgenkvalm :/

Jeg tok den for to mnd siden.. Helt grusomt :/
Men ventet ikke mer enn to min. Tok den på laboratoriet på sykehuset. Fikk beskjed om å si ifra når jeg kom og så var det min tur når hun var ferdig med pasienten hun satt med da... De sa til meg at de prioriterte slike prøver..
Er horribelt å måtte sitte så lenge fastende. Særlig når man er gravid..

Så dårlig gjort! :(

Håper det går bra med deg nå.. :) Sender deg en god klem!! :)

Oi, nå ble jeg jo nesten litt nervøs. Jeg skal på mandag.
Men jeg har fått time tidlig med beskjed om at det er viktig at jeg er der til tiden. Det er på Furst, og de har jeg hørt er veldig proffe.
Satser på at det går fint. Men to timers venting der ser jeg ikke akkurat frem til o_O

Oi, nå ble jeg jo nesten litt nervøs. Jeg skal på mandag.
Men jeg har fått time tidlig med beskjed om at det er viktig at jeg er der til tiden. Det er på Furst, og de har jeg hørt er veldig proffe.
Satser på at det går fint. Men to timers venting der ser jeg ikke akkurat frem til o_O

Jeg har tatt den en gang tidligere, men syntes ikke det var big deal den gang da jeg var der tidlig og ble tatt inn med det samme. Håper alt går som det skal. Prøv bare å holde ut ved å tenke på babyen. Lykke til!

Skal ta denne i morgen jeg og.. huff, kan ikke si jeg gleder meg. Husker jeg tok en drikkevaksine for noen år siden. Alvorlig til grusomt søt guffe det og. Sleit i en halvtime med å tømme det lille glasset da, og tror ikke jeg klarte å få i meg alt. Krysser fingre for at det går bedre i morgen :P

Skal ta denne i morgen jeg og.. huff, kan ikke si jeg gleder meg. Husker jeg tok en drikkevaksine for noen år siden. Alvorlig til grusomt søt guffe det og. Sleit i en halvtime med å tømme det lille glasset da, og tror ikke jeg klarte å få i meg alt. Krysser fingre for at det går bedre i morgen :P

Jeg tok alt på et slurk! Hadde aldri klart å ta et slurk av gangen. Prøv å ikke pust mens du drikker. Det er ekkelt uansett men synes det er bedre enn å kose drikke haha

Jeg tok alt på et slurk! Hadde aldri klart å ta et slurk av gangen. Prøv å ikke pust mens du drikker. Det er ekkelt uansett men synes det er bedre enn å kose drikke haha
Hehe ja det er vel ikke noe man nipper i og koser seg :p får prøve å ta en bånnski!

Jeg synes den saken jeg fikk denne gangen var god jeg :p Minus den siste slurken i bunn, den var små tung å få ned. Men resten var virkelig ikke så ille. Verste er egentlig ventingen, men ta med noe å lese i, kryssord, fargelegging, strikking eller lignende :)

Så sitter man her og venter da... Det har veldig snart gått en time, så halvveis :happy:
Det vannet var veeeeeldig søtt, og fikk fem min på å drikke alt. Det går jo greit, men det er ikke godt.

Det hjelper nok ikke at jeg våknet midt på natten med "urolig" mage (pen måte å si det på) og gulpet ribbe... Fyttirakkern, tror ikke det blir mer ribbe på meg i julen :wtf:

Sitter hos legen og venter nå jeg og. Slitsomt på et lite venterom med tett luft... men ellers har det gått bra. Den drikken var overraskende grei og lett å få ned synes jeg. Bare man heller nedpå uten å kjenne på smaken så går det bra. Jeg ble veldig positivt overrasket hvertfall :-)

Uff, den testen der er grusom, er så glad jeg har sluppet å ta den i begge svangerskapene! Føler med dere!

Tok testen i går, fikk svar i dag om at den var negativ. Heldigvis! Da er det bare å fråtse i all den gode julematen :D:D;)

Back
Topp