Glukosebelastnings test?

hemmeligennsålenge

September 2013 <3
Er det andre som har tatt denne før og som skal ta den nå i dette svangerskapet også?
Jeg kjenner jeg gruer meg litt allerede, og det er ikke før i uke 26 hehehe, men den er såååå kvalmende!!!

ikke tatt den..

Hva er det egentlig?

Det er for dem som er utsatt for svangerskapsdiabetes, så den tester kroppen på hvordan den tar opp masse sukker på en gang.
Dem måler fastende blodsukker først, så får du to fulle kopper med sukkervann som du må svelge unna på tom mage uten å kaste opp, deretter sitte i ro i 2 timer så er det ny blodsukkermåling :) Helt nydelig :)

jeg tok i forrige, og må sikkert ta i dette også :confused3
Det værste er jo å ikke kunne spise/drikke ettermiddag/kvelden før, samt 2 timer etter å ha drukket sukkervann :)

Jeg syns kvalmen er værst og det å måtte unngå å kaste opp, for gjør du det, så må du jaggu gjøre det en gang til!!!

Tok med Emilie og husker jeg syntes den var så god og var irritert over at jeg ikke fikk mer :P hhahaha

jeg tok i forrige, og må sikkert ta i dette også :confused3
Det værste er jo å ikke kunne spise/drikke ettermiddag/kvelden før, samt 2 timer etter å ha drukket sukkervann :)

Må man faste såå lenge? :o

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum

Tok med Emilie og husker jeg syntes den var så god og var irritert over at jeg ikke fikk mer :p hhahaha
haha nå måtte jeg le lott for meg selv! de andre syns det er kvalm. men du ville bare ha mer! hehe

haha nå måtte jeg le lott for meg selv! de andre syns det er kvalm. men du ville bare ha mer! hehe

Jaaa :) tenk og nekte en i uke 26 å spise frokost og fikk time kl 10 til glukose test!! Jeg var så sulten at jeg trudde jeg skulle knekke!! haha

Jeg har tatt den 2 ganger, i hvert svangerskap. Synes egentlig ikke det var sååå forferdelig. Litt kjedelig bare.

Må man faste såå lenge? :eek:

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum

Ja, dersom jeg ikke husker feil skal en ikke drikke eller spise 12 timer før testen.
Det værste er nok å ikke kunne drikke...... og var veldig glad når testen var ferdig og jeg kunne drikke og spise.

Jeg tok den sist jeg var gravid.. helt grusomt!! Håper virkelig jeg slipper denne gangen!

Har tatt den en gang, spiste normalt kvelden før :-)
Har diabetes så blir å nekte å ta noe glukosebelastning,men trenger det ikkje heller

jeg tok den i 2009, helt jævelig,å ta den siden jeg hadde svangerskapskvalme så det holdt ved siden av.. var ikke sikker jeg måtte ta den denne gangen så legen idag. men de tok en blodprøve av meg omkring dette idag,så de hadde et utgangspunkt

Å,fysj. Høres ekkelt ut at man må drikke så mye gøgg :p
Har aldri tatt denne testen, og håper jeg slipper!! :)

aldri tatt :P håper jeg slipper ;)

Back
Topp