glukosebelastning

*overrasket*

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
 noen som har tatt dette ??
jeg må inn på sjukehuset på mandag nå og ta det.

jeg er under grensa på bmien og dei har ikkje funnet noe spor ette sukker i urinen,
men sida jeg fikk en på 4.5 sist ogg denne nå er 8% større(noe jeg ikkje mener er stort sida lisjen var godt over 20% på same tid sist...) så ville ho ul dama at jeg skulle ta.

men det er nå vell alt for sent og finne ut om det kunne være sukker som påvirket str påsisten?
og 8% er no ikkje så stort vell?

jeg har allerede tatt d og da oppdaget de b vitaminmanglene..

hvis de finner ut nå at d er pgr sv.diabetes at du får store barn er d jo å holde seg unna sukker og stivelse osv da[8|] men noen får jo bare store barn[:)]

Jeg skal ta dette om halvanna uke, siden jeg er med på et forskningsprosjekt.. kan ikke si jeg gleder meg til å ikke kunne spise noe før jeg er ferdig med det, er morragretten nok selv når jeg får spist [8D] Tør ikke tenke på hvordan den dagen kommer til å bli, he he...

Jeg ligger og an til å få ei kompe av en unge... Ikke fått vite noe prosent, men ved forrige UL skulle han veie 700g og ble estimert til 962g, det er jo noen prosent over.. kremt..

men sann sv.diabetes, "forsvinne" det når ungen er komt ut eller har en det i systemet
i ettertid?? *føler meg lite lur nå som spør*..

blir ganske so ekkel å dårli om mårgenane her når jeg verken får drikke eller mat til frukost, så kan ikkje sei at jeg akkurat ser fram til mandagen

sv.dia forsvinner osm regel av seg selv.. sjeldent d henger i etterpå[:)]

er ikke såå ille som alle skal ha d til.. jeg har alltid fått første timen(8-hal 9), klart, druesukkersmaken har du jo.. sørg for å ha med deg tidsfordriv, og mat til etter prøvene er tatt, så du får spist en liten bit før du drar derifra[:)]

jeg hadde ikke d da(heller ingen av de 3-4 gangene jeg tok d sist)

okaj.
bra noen har andre meininga om denne, har bare hørt negativt om den at det er så forferdelig osv osv.
fått tips om å ha med sitrondråper som jeg kan ha i da.  blei vist bedre med det i?

kommer nåkk til å pakke med meg halve kjøleskapet før jeg drar ja.
fikk time hall 9, så er ikkje så seint, men grur meg veldig til den ventinga etterpå. vertefall sida det ikkje finst ro i denne rompa...

ikke prøvd med sitron i..kvælva i meg raskest mulig, så leste/strikka jeg hørte på musikk og gulpa litt innimellom[8D]
lykke til!

jeg skal til glukosebelastning på Onsdag 17.03
gruer meg litt til å måtte sitte på helsesentert i 2/3 timer, (bor 2min spasertur unna)
men en god bok/blad å kansje datan me spill på kan drive timan litt:p å jeg som elsker frokost som start på dagen, det blir hardt å ikke ta rutina mi før jeg går ut døra :p
åssa får man håpe på det beste at prøvan er fin :)
lykke til til dere som skal på glukosebelsatning :)

Jeg vil også bare si at den glukosebelastninga er ikke så ille.. Det er vel 3-4 dl man skal drikke innen ti min.. Det smaker ikkegodt nei, men man har alltids smakt no verre.. Det som var verst var å sitte der syns jeg, men ha med no å lese så går dette veldig bra.. Ønsker deg ihvertfall lykke til[:D]

Jeg tok den på torsdag som var jeg, og det er ikke ille. Lite tips, hold for nesa mens du drikker smørja, da smaker du ikke noe mens du drikker! det gjorde jeg og jeg fikk den ned med en gang, hun på laben bare "er du ferdig alt?" [8D] Eneste du kjenner er ettersmaken, og den er veldig søtlig, men absolutt ikke så ille! ;)

Jeg hadde med pcen jeg, lasta ned film som jeg så på, så de to timene gikk faktisk veldig fort [:D]

Lykke til! Krysser fingrene for oss alle om at alt er som det skal være, jeg får svar på prøvene til uka!

Ikke dumt å ha med PCen nei! [:)] Det tror jeg at jeg og skal! Å få det ned blir ikke så problem tror jeg, ar drukket mye vondt i mitt liv, er mer det å ikke spise noe på en del timer som kan være vanskelig for ei morragretten ei [8D] Skal lage meg den konge-nista jeg skal kose meg med etterpå! Og så skal jeg på UL like etterpå og, så får bare se frem til det [:D]

Jeg har vært på to glukosebelastninger allerede, og er ingenting å grue seg til altså! Ja sukkervannet er ikke særlig deilig, men det er ikke så mye du skal drikke. Jeg helte det bare raskest mulig ned, uten å egentlig kjenne så mye på smaken. Timene etterpå gikk ganske raskt for min del, for jeg ble så trøtt etter at jeg drukket vannet. På lab'en hadde de et lite avlukke med lenestoler og pledd, og der satt vi flere gravide på rekke og rad og sov![:D] Heldigvis har svarene på prøvene mine vært innenfor normalen, men syntes det var greit å få sjekket det siden jeg er i risikogr. for å få sv-dia! Lykke til![:)]

Back
Topp