glukosebelastning

aljoba

Glad i forumet
i morrest troppa jeg opp på laboratorie til legen min for glukosebelastning...sidn jm hadde sagt jeg måtte ta d, pga bmi på 27 før svangerskapet(er ikke feit altså) snakka m de i resepsjonen hos legen forrige uke,da sa de d var bare gå til laboratoriet uten konsultasjon hos legen først.

mn de sa jeg måtte til legen først [:@] så fikk time halv 12 hos legen. han sa d bare var sprøyt at jeg sku ta dn prøven. for alle andre rutine prøver var bra og jeg ikke var overvektig, så da trengte jeg ikke å ta glukosebelastning. takk for d [:D]  han sa jmødre har en tendens til overdrive...vet ikke om jeg liker at lege og jm skal "krige" sånn seg i mellom...blir lixom litt kasteball opp i d hele, føler jeg [&:]

huff da!Ville ikke bekymret meg ihvertfall.Slike ting slår ut på alle mulige prøver.Feks urinprøven du tar til hver kontroll.

Her i USA maa alle ta glukosebelastning uansett. Jeg skal aa ta den paa fredag og gruer meg skikkelig. Alle sider det smaker daarlig og jeg har allerede nok problemer med aa drikke og naa maa jeg drikke noe som smaker faelt, det kommer ikke til aa gaa saa bra tror jeg. [:'(]

Kjipt å være kasteball[&:] Jeg har ikke fått beskjed om å ta noen glukosebelastning og er ganske sikker på at min bmi var minst 27[&:], men legen har hele tiden sagt at jeg ikke er i faresonen for svangerskapsdiabetes så regner med at han har styr på det[8D] 
Har ikke vært hos JM enda da, kan jo være hun er uenig[8D]

Hos meg er det legen som vil ha meg sjekket for dette og IKKE jordmor! hehe.. Men jeg får se om det blir noe av da, har jo ingen tegn på svangerskapsdiabetes, er bare rund.... [&:]

fagfolk blir aldri enige, hehe[8D][:D]

Jeg er overvektig, men jeg behøver ikke å ta den testen så lenge alle prøver er bra.

Back
Topp