Glukosebelastning

Bebis88

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Jeg skal ta glukosebelastning imorgen og kjenner at jeg gruer meg mye til den pga svangerskapskvalmen jeg har hatt siden uke 7. Har ikke gjort det i tidligere svangerskap på grunn av kvalme. Nå er jeg bevist på hvorfor det er så viktig og føler at jeg må prøve i det minste for den lille i magen.

Lurer på hvordan det gikk med dere som sliter med kvalme og hvilken smak er best. Jeg hater søt smak i graviditeten og vet at dette er ren sukker. Finnes det ulike smaker hos Furst?

Jeg så det var en tråd om dette på kvinneguiden gravidforum som hadde en del svar angende smak, du kan sjekke den:) har hørt sitron ikke er så verst.

På legekontoret der eg tok hadde dei berre med bringebær...men er nok redd det er ganske søtt uansett dessverre :nailbiting: eg har ikkje slitt noko med kvalme, så det gjekk greitt for min del, bortsett frå at eg vart trøytt og skjelven...
Håper du klarer å prøve, og at det går bedre enn kva du trur!:Heartred

Jeg har ekstrem svangerskapskvalme og dette blir tredje gang jeg skal ta glukosebelastning. Det er en sterk søt saft, jeg syntes det er helt grusomt sia det er så vanskelig å holde nede i magen i 2 timer etterpå. Jeg får lov til å kjøre hjem imellomtiden og bruker heis på legekontoret, beveger meg kun til og fra bilen og på do får å tisse. Har klar en gøy serie som prøver å ta fokuset mitt vekk fra kvalmen. Har også med meg noe mat som jeg spiser på vei hjem fra legesenteret.
Jeg har ikke fått noen annet tilbud en den med bringebærsmak

Eg var veldig kvalm sist svangerskap, og mye gulping og ekstrem halsbrann. Fikk den med lime eller sitron. Var ikkje behagelig men gikk helt greit.

Fikk ikke velge smak de to gangene jeg har tatt det tidligere, har vært bringebær begge gangene. Jeg er ikke noe glad i søtt kliss, drops og lignende. Slet med kvalme i begge de svangerskapene, men drikken gikk helt greit ned og veldig fort, ble ikke kvalm av den heldigvis.

Sniker fra desember :)
Jeg fikk velge mellom bringebær og appelsin hos fürst for et par måneder siden. Jeg valgte appelsin, og vil vel egentlig beskrive en som en litt tjukk og veldig søt appelsinsaft. Den var kald og det hjalp.
Fikk tips om å ha med sugerør men det gikk fint uten for min del.

Ventetiden fikk jeg eget rom med stressless helt for meg selv.

Sniker fra april. Noen som vet hvor mye det koster å ta glukosebelastningstest?:)

Sniker fra april. Noen som vet hvor mye det koster å ta glukosebelastningstest?:)
Jeg tok hos fürst med rekvisisjon fra jordmor. Betalte ingenting.

Fastlegen hadde på forhånd sagt at man betalte for selve sukkerdrikken, men det viste seg da å ikke stemmer her i hvertfall :p

Jeg har ikke måtte betale tidligere, men de som har betalt for det har betalt ca 100 kr for bare drikken. Selve testen er gratis

Hvordan gikk det ?

Jeg slet veldig med å holde drikken nede sist, og gjorde tabben med å senke stolen bakover på slutten, og da måtte jeg løpe og kaste opp. Ikke at det hjelper deg så mye nå, men jeg husker så godt at den manøveren virkelig ikke var lur.
Håper du kom deg greit igjennom :Heartpink

Back
Topp