Glukosebelastning

Charlie91

Blir kjent med forumet
Er i uke 25 og tok glukosebelastning på tirsdag. Fikk resultatet og det var 4,5 fastende og 8,4 etter 2 timer. Ser jo at så lenge det er under 9 så er det ikke svangerskapsdiabetes. Lurer bare litt på om noen andre har hatt lignende verdier og at det er normalt? Synes jo 8,4 var litt høyt. Er aktiv og prøver å passe på kosthold. Har målt noen ganger hjemme nå og kun hatt fine målinger.

Sniker. Hadde ikke tenkt noe på det når du er under verdiene, men selvfølgelig spist sunt og godt i svangerskapet (som alle burde):)

Jeg har hatt 5,3 på fastende. Og 7,3 på 2 timer etter. Fikk da beskjed om at jeg hadde normale verdier. Og trenger ingen videre oppfølging. Har et sunt kosthold.

Jeg har hatt 5,3 på fastende. Og 7,3 på 2 timer etter. Fikk da beskjed om at jeg hadde normale verdier. Og trenger ingen videre oppfølging. Har et sunt kosthold.
Takk! Det var betryggende, eg hadde 5,2 og 7,2 og kryssar fingrar for at eg slepp å gjere dette oppatt :wacky:

Takk! Det var betryggende, eg hadde 5,2 og 7,2 og kryssar fingrar for at eg slepp å gjere dette oppatt :wacky:
Det gjekk ikkje bra, nei. Det blei diabetes på meg, var akkurat over grensa, desverre. Treng ikkje medisin då, skal berre måle og ha kontroll på det i fyrste omgang. Fekk målings apparat og tilhøyrande dingsar på resept, så det kosta heldigvis berre 200,-
Men ein ting skal eg ha sagt, eg er imponert over helsevesenet vårt, det fungerer som berre tjusan! (Iallefall hjå meg)

Jeg fikk 5,4 på fastende og 7 etter 2 timer. Her måtte jeg begynne å måle og passe på kosthold.
Det gjekk ikkje bra, nei. Det blei diabetes på meg, var akkurat over grensa, desverre. Treng ikkje medisin då, skal berre måle og ha kontroll på det i fyrste omgang. Fekk målings apparat og tilhøyrande dingsar på resept, så det kosta heldigvis berre 200,-
Men ein ting skal eg ha sagt, eg er imponert over helsevesenet vårt, det fungerer som berre tjusan! (Iallefall hjå meg)
Vil ikke si du har diabetes, men bare være litt obs på kosthold du kan lett få det

Back
Topp