Glukosebelastning

Charlie91

Blir kjent med forumet
Er i uke 25 og tok glukosebelastning på tirsdag. Fikk resultatet og det var 4,5 fastende og 8,4 etter 2 timer. Ser jo at så lenge det er under 9 så er det ikke svangerskapsdiabetes. Lurer bare litt på om noen andre har hatt lignende verdier og at det er normalt? Synes jo 8,4 var litt høyt. Er aktiv og prøver å passe på kosthold. Har målt noen ganger hjemme nå og kun hatt fine målinger.

Er i uke 25 og tok glukosebelastning på tirsdag. Fikk resultatet og det var 4,5 fastende og 8,4 etter 2 timer. Ser jo at så lenge det er under 9 så er det ikke svangerskapsdiabetes. Lurer bare litt på om noen andre har hatt lignende verdier og at det er normalt? Synes jo 8,4 var litt høyt. Er aktiv og prøver å passe på kosthold. Har målt noen ganger hjemme nå og kun hatt fine målinger.
Er helt innafor :happy:8,4 er ikke høyt med tanke på hvor hard den testen er

Så lenge legen ikke sier at det er for høyt. Så skal du bare slappe av :)

Jeg målte 4.8 fastende og 8.8 to timer etterpå. Jeg hadde mye høye målinger og ble fulgt opp med at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Kunne ikke spise skive uten en gang. Ble satt i gang tre uker før. Positivt at du har fine målinger

Back
Topp