Glukosebelastning

Novo

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Dere som har tatt testen, måtte dere betale noe? Jeg ble krevd 140 kr for selve drikken (!) sjokkert siden alle kontroller og sjekker under svangerskap skal være gratis...og særlig kjipe penger for noe jeg egentlig ikke vil ha men som er «pålagt»

Jupp. Eneste i graviditeten som må betales for.

Ja, det er helt normalt at man må betale for det. Selve kontrollene i svangerskapet er gratis, men materiell må man betale for. Jeg betalte vel 140 jeg også. Det er vel også det eneste jeg måtte betale sist også, og da var jeg på minst 11 kontroller.

Den jeg fikk regning på med omkostningsgebyr ja:banghead: gikk bare fra legekontoret etter testen, tenkte ikke det var noe å betale. Ble 220 kr for en heller dårlig drink;)

Dere som har tatt testen, måtte dere betale noe? Jeg ble krevd 140 kr for selve drikken (!) sjokkert siden alle kontroller og sjekker under svangerskap skal være gratis...og særlig kjipe penger for noe jeg egentlig ikke vil ha men som er «pålagt»
Jeg måtte ikke betale noe. Så rart at dere andre måtte? Jeg dobbeltsjekket til og med med legen før jeg gikk, at jeg ikke skulle betale noe. Ikke betalt et eneste øre på legekontoret siden jeg ble gravid, og jeg har tatt masse blodprøver osv som ikke har vært en del av den vanlige oppfølgingen.

Jeg måtte ikke betale noe. Så rart at dere andre måtte? Jeg dobbeltsjekket til og med med legen før jeg gikk, at jeg ikke skulle betale noe. Ikke betalt et eneste øre på legekontoret siden jeg ble gravid, og jeg har tatt masse blodprøver osv som ikke har vært en del av den vanlige oppfølgingen.

Det er kun selve svangerskapskontrollene som er gratis. Utstyr og materiell har man ikke rett på å få gratis. At noen legekontor velger å spandere dette er deres valg, og ikke noe man har rett på. Jeg har måttet betale for "drinken" begge gangene jeg har tatt.

Men influensavaksinen, som jeg skulle betalt 50 kr for, den nektet legen å ta seg betalt for, for det syntes hun ble for dumt, sa hun..

Det er kun selve svangerskapskontrollene som er gratis. Utstyr og materiell har man ikke rett på å få gratis. At noen legekontor velger å spandere dette er deres valg, og ikke noe man har rett på. Jeg har måttet betale for "drinken" begge gangene jeg har tatt.

Men influensavaksinen, som jeg skulle betalt 50 kr for, den nektet legen å ta seg betalt for, for det syntes hun ble for dumt, sa hun..
Er vel bare heldig med mitt legekontor jeg da kanskje? Eller er det legen selv som bestemmer? Jeg har også tatt vaksinen, betalte ikke noe.

Jeg tok testen i går og måtte betale 140 kr jeg også. Og jeg har frikort i tillegg fordi jeg har vært så mye til legen før svangerskapet :wacky:

Fikk beskjed om at det kostet litt på legekontoret, men gratis på sykehuset. Tok den dermed på sykehuset...

Fikk ikke beskjed om noe da jeg tok testen, men fikk en regning i etterkant på 70kr. Slapp å betale denne da ingen informerte om gebyret før de bare sendte en inkassovarsel. Jeg tok den på sykehuset (Ahus).

Takk for svar!! Men...What...jeg må si jeg er overrasket

Eneste jeg og har betalt for, i 2 svangerskap. Slapp nå i dette. Trengte heller ikke betale for influensavaksine.

Back
Topp