Dere som har tatt testen, måtte dere betale noe? Jeg ble krevd 140 kr for selve drikken (!) sjokkert siden alle kontroller og sjekker under svangerskap skal være gratis...og særlig kjipe penger for noe jeg egentlig ikke vil ha men som er «pålagt»
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg måtte ikke betale noe. Så rart at dere andre måtte? Jeg dobbeltsjekket til og med med legen før jeg gikk, at jeg ikke skulle betale noe. Ikke betalt et eneste øre på legekontoret siden jeg ble gravid, og jeg har tatt masse blodprøver osv som ikke har vært en del av den vanlige oppfølgingen.Dere som har tatt testen, måtte dere betale noe? Jeg ble krevd 140 kr for selve drikken (!) sjokkert siden alle kontroller og sjekker under svangerskap skal være gratis...og særlig kjipe penger for noe jeg egentlig ikke vil ha men som er «pålagt»
Jeg måtte ikke betale noe. Så rart at dere andre måtte? Jeg dobbeltsjekket til og med med legen før jeg gikk, at jeg ikke skulle betale noe. Ikke betalt et eneste øre på legekontoret siden jeg ble gravid, og jeg har tatt masse blodprøver osv som ikke har vært en del av den vanlige oppfølgingen.
Er vel bare heldig med mitt legekontor jeg da kanskje? Eller er det legen selv som bestemmer? Jeg har også tatt vaksinen, betalte ikke noe.Det er kun selve svangerskapskontrollene som er gratis. Utstyr og materiell har man ikke rett på å få gratis. At noen legekontor velger å spandere dette er deres valg, og ikke noe man har rett på. Jeg har måttet betale for "drinken" begge gangene jeg har tatt.
Men influensavaksinen, som jeg skulle betalt 50 kr for, den nektet legen å ta seg betalt for, for det syntes hun ble for dumt, sa hun..
Er vel bare heldig med mitt legekontor jeg da kanskje? Eller er det legen selv som bestemmer? Jeg har også tatt vaksinen, betalte ikke noe.
SkjønnerDet er legekontoret som bestemmer om de vil være grei og ikke ta seg betalt, ja.
Takk for svar!! Men...What...jeg må si jeg er overrasket