Glukosebelastning

TezK

Betatt av forumet
Hjelp!!
Skal ta glukosebelastning i morgen kl 8 og lurte på når jeg må begynne å faste?

Midnatt ja. Lykke til :)
Husk å ha med deg noe mat du kan spise etter at testen er over, I tilfelle du blir svimmel eller noe :)

Jeg fikk beskjed om å faste fra kl 22, da jeg skulle ta testen kl 08:30. Så jeg ville hørt med de som skal ta testen.

Støtter forslag om å spise noe rett etter testen. Jeg følte meg i finfin form, og fant ut jeg skulle gå til jobb før jeg spiste. 25 min å gå, inkludert en lang og bratt bakke. På toppen av bakken ble jeg så dårlig at jeg alvorlig lurte på om jeg måtte sette meg ned i grøftekanten, for jeg ble så svimmel og skjelven. Klarte såvidt kreke meg inn døren på jobb, heldigvis, men om jeg noen sinne skal ta den testen igjen skal jeg spise FØR jeg gjør noe fysisk anstrengende etter testen :p

Dere som har tatt testen. Hva var målene deres før og etter testen og hva slags oppfølging fink dere?

Dere som har tatt testen. Hva var målene deres før og etter testen og hva slags oppfølging fink dere?
Hadde 4,2 før og 9,7 etter. Så har svangerskapsdiabetes. Da må du ha over 5,3 fastende ell over 9,0 etter.
Fikk blodsukkerapparat og måler meg før måltid og to timer etter (frokost, lunsj, middag) og 4-5 ganger i uken. Og fått vekstkontroll og til diabetessykepleier på sykehuset. Var der rundt uke 32 og skal igjen i uke 36, siden jeg har fine målinger trenger jeg ikke oftere.

Hadde 4,2 før og 9,7 etter. Så har svangerskapsdiabetes. Da må du ha over 5,3 fastende ell over 9,0 etter.
Fikk blodsukkerapparat og måler meg før måltid og to timer etter (frokost, lunsj, middag) og 4-5 ganger i uken. Og fått vekstkontroll og til diabetessykepleier på sykehuset. Var der rundt uke 32 og skal igjen i uke 36, siden jeg har fine målinger trenger jeg ikke oftere.

Jeg skal ta prøven i morgen. Lurer på hva målene mine slår ut [emoji51]

Husker ikke, men ca det samme på begge delene. Perfekt resultat ifølge dem, hva nå det er ^^

Husker ikke målene, men hadde svangerskapsdiabetes med eldste. Jeg fikk ul hver 14. dag og de tok prøver o.l på sykehuset.

5.2 før og 4.8 etter to timer første gangen da jeg tok den i uke 9 som referansepunkt, og 4.8 før og 4.7 etter i uke 26. Hadde ikke svangerskapsdiabetes, ble bare bedt av jordmor om å ta den pga alder (hun sa at det var anbefalt for alle gravide som var 35 eller eldre).

Jeg fikk ikke vite resultatet bortsett fra at det ikke var noe som tydet på sv.diabetes

Jeg målte 5,6 før og 8,6 etter. De sa det var innafor men siden jeg målte 5,6 før (noe som var litt høyt) så må jeg måle meg i 2 uker nå [emoji53]

Back
Topp