Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, men vann spiller da ingen rolle på mageinnholdet eller hvor fort kroppen klarer å bryte ned sukkeret? Eller?
Det kan spille inn. Det er en av grunnene til at det er spesifisert hvor mye væske glukosen skal være oppløst i. Den skal være av en viss konsentrasjon. Om man drikker eller har drukket mye før testen, kan det derfor spille inn på testresultatet.
Men jeg ser det praktiseres ulikt omkring. På mitt legekontor er de kjempestrenge med det, mens jeg ser andre har fått beskjed om at de kan ta en slurk vann om de trenger det.
Ok! Jeg må på blodbanken her for å ta den.... Er visst vanlig praksis her jeg bor. Legekontoret tar ikke blodrpøver her engang. Jeg fikk bare beskjed om fastende. Hva det innebar, utdypet hun ikke.
Ok! Jeg må på blodbanken her for å ta den.... Er visst vanlig praksis her jeg bor. Legekontoret tar ikke blodrpøver her engang. Jeg fikk bare beskjed om fastende. Hva det innebar, utdypet hun ikke.
Jeg skal ta glukosebelastning på mandag. Det var ingen grunn til å mistenke noe, men jm ville ha det på papiretJeg har aldri tatt det før og jeg lurer da på (og mulig det er et dumt spm), men jeg kan drikke vann på morgenen? Selv om at jeg er fastende?
Rart at de praktiserer så ulikt. Jeg fikk beskjed om at det ikke var noe av vått /tørt. Det jeg fikk i meg når jeg pussa tenna var greit [emoji6] Fikk et glass vann å skylle ned glukosen med, og hadde jus og matpakke i veska [emoji4]Jeg skal ta glukosebelastning på mandag. Det var ingen grunn til å mistenke noe, men jm ville ha det på papiretJeg har aldri tatt det før og jeg lurer da på (og mulig det er et dumt spm), men jeg kan drikke vann på morgenen? Selv om at jeg er fastende?
Du kan heller ikke spise eller drikke etter at glukosen er drukket, fordi du skal ta nye blodprøver etter 2 timerFastende betyr ikke mat, ikke pastiller eller tyggis, ikke tobakk, og minst mulig vann (absolutt max 2dl). Du bør faste i minst 8-9 timer, men helst i 12.