Glukosebelastning

Spirevipps

Forelsket i forumet
jeg må ta glukosebelastning om en ukes tid.. æsj , det er så ekkelt. Måtte det med nr1 og.

Flere som skal ta ? Hadde litt sukker i urinen og litt høy bmi så er i faresonen for sv.skap diabetes.

Kom gjerne med tips til mat :angelic:

Jeg skal ta en i uke 26,er 22+3 nå.. Hadde en i begynnelsen og pga bmi og da ville legen ha en da og en i uke 26 var ikke klar over hva det var eller noe før det første, legen sa bare at jeg måtte drikke litt søt drikke og site der i 2timer..mitt legekontor sin versjon av litt søt drikke er 2 halve glass med varm sukkerlake[emoji43] nå gruer jeg meg jo nærmere jeg kommer klarte ikke holde på alt i 2timer sist en gang

Jeg skulle egentlig vært å testet for ca 14 dager siden, men da var jeg syk. Etterpå har jeg vært i praksis og ikke rukket det[emoji85]
Aner ikke når jeg skal få tid til å gjennomføre det [emoji13]

Jordmor vil at jeg skal ta pga pcos, så får høre med legen når jeg skal dit på fredag

Uff, jeg tok det for første gang nå på tirsdag! Og selv om det ikke var særlig komfortabelt, var det som jeg hadde forventet. Heldigvis ingen ubehagelige overraskelser! Men uff, jeg brakk meg et par ganger da jeg holdt på med drikken. Kan ikke forestille meg hvordan det er for de som er kvalme! Håper jeg slipper å ta det engang til. Jeg var temmelig medtatt resten av dagen, så hvis jeg må gjennom det engang til, må det være en dag jeg ikke har noe eksamen eller innleveringer på gang!

Jeg har tatt det. Gikk ganske greit. Helsesekretæren til litt sitronsyre i, slik at det ikke smakte så søtt. Tok med IPad med en serie på, så to timer gikk rimelig fort [emoji4]

Jeg tok det for ikke så lenge siden, på grunn av litt høy bmi.
Det å få i seg glukose-blandingen var null problem, übersøtt, men var bare ett glass. Problemet mitt kom 40 minutter inn i ventetiden, da kroppen min plutselig bestemte seg for å reagere med besvimelse :rolleyes: Nå får jeg heldigvis god forvarsel før det skjer, så jeg unngikk blackout.
Men nå er det ganske typisk for meg å reagere ganske sterkt på plutselige blodsukker-endringer. Gikk rett utenfor døren og satte meg på huk der i frisk luft og alt ble bare fryd igjen!
Blodsukkeret var forsåvidt helt perfekt :D

Jeg tok i dag, det gikk overraskende bra. Gjorde unna spyingen før jeg dro til legen :-p Klarte å holde drikken innabords, men jeg har smakt bedre altså ;-) Nå venter jeg på svar i morgen :-) Godt å ha det unnagjort!

Tok det for noen uker siden. Ikke akkurat supergodt, men legekontoret hadde fått inn noen nye typer med smak så fikk en med sitronsmak. Den var visst mye bedre enn det de hadde før i følge legesekretærene. [emoji4]
Fikk råd om å ikke drikke det for fort for å slippe å bli så kvalm. [emoji4]

Back
Topp