Er det noen som har tatt testen for svangerskapdiabetes. Har fått beskjed om å ta den, men skal ta den i uke 12når jeg skal ta blodprøver.
Burde jeg grue meg?
Burde jeg grue meg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har et problem med å holde "for" søte ting nede, men skal vell klare det.Så lenge du er i form, så er det ikke noe å grue seg etterfor meg er det helt forfærdelig da jeg er så kvalm (måtte prøve 3 ganger forrige svangerskao før det holdt seg nede, haha). Så håper jeg er bedre til jeg skal ta den nå om noen uker.
Er ikke noe farlig, er jo "bare" sukkermen kjedelig å vente de 2 timene :/ men som de sir over, godt lesestoff/telefon eller en venn kommer godt med!
![]()
Det er en svangerskapdiabetes test. Fikk beskjed av jordmor om å ta den da bmien min er alt for høy. Svelger noe sukker opplegg og måler blodsukkeret 2t etterpå tror jeg.Hva er dette? Har faktisk aldri hørt om det. Jeg har høyt blodtrykk, mye ødem, og en vekt som er altfor høy. Så jeg ligger vel i risiko for å få svangerskapdiabetes. Men hva er det man skal svelge? Sukker i flytende form? Merker eg ble litt nervøs![]()

Jeg tok den forrige svangerskap og må ta den nå også. Man drikker en slags sukkerlake, litt tykk i konsistensen, så måles blodsukker etter du har drukket den også må du vente to timer på legekontoret, deretter ny måling etter to timer.
Jeg syntes den drikken var helt grusom![]()
Hvorfor må du ta det nå? Hadde du svangerskapsdiabetes sist?
Nei var pga vekten. Tror retningslinjene på hvem som skal ta det er BMI over 27.