Glukosebelastning

Trultemor2016

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
Er det noen som har tatt testen for svangerskapdiabetes. Har fått beskjed om å ta den, men skal ta den i uke 12når jeg skal ta blodprøver.
Burde jeg grue meg? :p

Jeg fikk beskjed fra legen på 12 uke kontroll at jeg bur ta den men ikke før uke 26, mellom uke 26 og 28. Så det litt tid til. Jeg gruer meg litt siden den er veldig søt og jeg hater søt ting når jeg er gravid. Så spennende om jeg klarer det fra første forsøk.

Tok i uke 12 selv. Er ikke godt men d går bra. Ha med den lesestoff eller telefon så går tiden etterpå litt kjappere!:-)

Så lenge du er i form, så er det ikke noe å grue seg etter :) for meg er det helt forfærdelig da jeg er så kvalm (måtte prøve 3 ganger forrige svangerskao før det holdt seg nede, haha). Så håper jeg er bedre til jeg skal ta den nå om noen uker.
Er ikke noe farlig, er jo "bare" sukker :p men kjedelig å vente de 2 timene :/ men som de sir over, godt lesestoff/telefon eller en venn kommer godt med! :)

Hva er dette? Har faktisk aldri hørt om det. Jeg har høyt blodtrykk, mye ødem, og en vekt som er altfor høy. Så jeg ligger vel i risiko for å få svangerskapdiabetes. Men hva er det man skal svelge? Sukker i flytende form? Merker eg ble litt nervøs:D

Så lenge du er i form, så er det ikke noe å grue seg etter :) for meg er det helt forfærdelig da jeg er så kvalm (måtte prøve 3 ganger forrige svangerskao før det holdt seg nede, haha). Så håper jeg er bedre til jeg skal ta den nå om noen uker.
Er ikke noe farlig, er jo "bare" sukker :p men kjedelig å vente de 2 timene :/ men som de sir over, godt lesestoff/telefon eller en venn kommer godt med! :)
Har et problem med å holde "for" søte ting nede, men skal vell klare det. :p

Ja det er bare sukker og ikke noe annet som kan være skadelig for fosteret?

Hva er dette? Har faktisk aldri hørt om det. Jeg har høyt blodtrykk, mye ødem, og en vekt som er altfor høy. Så jeg ligger vel i risiko for å få svangerskapdiabetes. Men hva er det man skal svelge? Sukker i flytende form? Merker eg ble litt nervøs:D
Det er en svangerskapdiabetes test. Fikk beskjed av jordmor om å ta den da bmien min er alt for høy. Svelger noe sukker opplegg og måler blodsukkeret 2t etterpå tror jeg.

Jeg tok den forrige svangerskap og må ta den nå også. Man drikker en slags sukkerlake, litt tykk i konsistensen, så måles blodsukker etter du har drukket den også må du vente to timer på legekontoret, deretter ny måling etter to timer.
Jeg syntes den drikken var helt grusom:bored:

Jeg gjorde det sist, syns ikke det var ille i det hele tatt.

Det er ikke farlig for fosteret, da ville de ikke gjort det :-)

Jeg tok den forrige svangerskap og må ta den nå også. Man drikker en slags sukkerlake, litt tykk i konsistensen, så måles blodsukker etter du har drukket den også må du vente to timer på legekontoret, deretter ny måling etter to timer.
Jeg syntes den drikken var helt grusom:bored:

Hvorfor må du ta det nå? Hadde du svangerskapsdiabetes sist?

Tok den to ganger sist. 4 og 6-7 måned. Var dårlig hele dagen etterpå. Kvalm og skjelven. Tar den bare en gang denne gangen uansett hva de sier.

Back
Topp