Glukosebelastning

Mammaatt86

Blir kjent med forumet
I dag har jeg vært på glukosebelastning - ikke pga. høy bmi (jeg har lav), men fordi faren min har diabetes type 2. Flere som har vært på det av denne type årsak? Fastlegen min sa at det stod i retningslinjene, men at det sjelden ble fulgt opp! Var forresten ikke så ille som jeg hadde trodd :)
 
Jepp, jeg må alltid ta den hersens sukkerlaka! Spyr hver gang men må likevel prøve flere ganger...
 
Jeg er uke 16+1 og tok den i dag og skal også ta igjen i uke 28. Det er ikke godt, men viktig å sjekke da :)
 
Bah! Jeg skal i neste uke og ta den! Gruer meg bare til blodprøvene! Er blå etter bp fra 11 dager siden enda!
Får heldigvis med meg en venninne som skal få sitte holde handa mi!
 
Skal ta den i morgen og kan ikke si jeg gleder meg. Hørt det vi må drikke ikke smaker særlig og etter å ha vært kvalm i de 12-13 første ukene og ennå har litt igjen så kan det bli interessant
 
Tok den sist, tror ikke jeg trenger den nå (lavere BMI denne gangen), og jeg synes ikke det var så ille. Eneste som var litt utfordrende for min del var at man ikke kunne drikke noe de 2 timene man sitter der. Jeg er glad i vann og får litt noia når jeg ikke har tilgang på vann. Blir nesten akutt tørst bare av tanken på å ikke kunne drikke. Men eller var det helt ok.

Så, til dere som skal og ikke har gjort det før: ikke krisemaksimer og gå inn i det og tro det er jævlig, det er det virkelig ikke (for alle)! :) lykke til! ;)
 
Pappa hadde også diabetes type 2, og på første kontroll oppga jeg dette og alle de andre sykdommene hans, men jeg har ikke blitt bedt om å ta noen test.
 
Så, til dere som skal og ikke har gjort det før: ikke krisemaksimer og gå inn i det og tro det er jævlig, det er det virkelig ikke (for alle)! :) lykke til! ;)

Jeg forbereder meg alltid på det værste så får jeg heller bli positivt overrasket :) gruer meg kjempe masse!
(august sniker)
 
Back
Topp