Glukosebelastning

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 106641
  • Opprettet Opprettet
S

Slettet medlem 106641

Guest
Var på kontroll idag, og cervix var nå økt med 0,2 mm, og er nå 2,8 cm.
Foreløpig ser det ut som om jeg skal knipe igjen til uke 34 allikevel, det har hjulpet å ta det med ro! :-)
Nedturen var at til tross for snopestopp i ukedagene, så er blodsukkeret mitt nå så høyt at jeg må ta glukosebelastning imorgen for å sjekke om jeg har utviklet svangerskapsdiabetes.
Så når en bekymring ble mindre , så kom det en ny en!
Leverte urinprøve som var tatt før mat og drikke, som det var sukker i.
Så de målte blodsukkeret mitt som da var 10,3! Hadde da spist 2 grovbrødskiver med gulost og smør, og drukket et glass vann ca 1-1,5 time tidligere.
Andre med erfaring fra sånn test eller svangerskapsdiabetes?

Nei dessverre , jeg har allerede tatt en sånn test og den var negativ. Likevel må jeg ta den på nytt neste uke da lillemann i magen er stor selv om det ikke har slått ut på urinprøve.

Har tatt glukosebelastning da de finne glukose i urin oppe på +4, men testet negativt. Har blodsukkermåler på låns og måler med jevne mellomrom for å følge med, men har fine resultater. Så hos meg leter de etter hvor det kommer fra, for maten jeg spiser skal ikke gi noe utslag på urin.
Masse lykke til! Håper du slipper unna diabetesen! :)

Har tatt glukosebelastning da de finne glukose i urin oppe på +4, men testet negativt. Har blodsukkermåler på låns og måler med jevne mellomrom for å følge med, men har fine resultater. Så hos meg leter de etter hvor det kommer fra, for maten jeg spiser skal ikke gi noe utslag på urin.
Masse lykke til! Håper du slipper unna diabetesen! :)

Jeg har tatt testen pga jeg var i risikogruppen. Fikk påvist svangerskapsdiabetes uke 24.. klarer å kontrollere det med et strengt kosthold. Fastende skal du ligge under 5.5 og 2 timer etter måltid skal du være under 7..

Fikk da konstatert svangerskapsdiabetes idag etter glukosebelastningen!
Fastende blodsukker var på 5,8 og to timer etter glukosebelastningen var det på hele 13,8!
Så jeg ble henvist til sykehuset, og skal inn der neste uke en gang!
Synes jeg har hatt nok overraskelser og spenning i dette svangerskapet nå...
Uke 7: tvillinger.
Uke 12: den ene hadde sluttet å utvikle seg.
Kraftig bekkenløsning, rullestol og krykker hvis det er store avstander. Eller store for meg...
Uke 30: kort livmorhals, måtte holde meg veldig i ro for å ikke sette igang prematur fødsel.
Uke 32: det funket å holde seg i ro, men nå har jeg fått svangerskapsdiabetes!

Huff stakkars deg, du har da virkelig fått nok nå! Får håpe du ikke får enda flere overraskelser de siste ukene!

Håper du slipper flere overraskelser .....lykke til! tatt mine to tester, og klarte det helt normale nivåer.

Back
Topp