Glukosebelastning

BabyUndercover2016

This mom makes beautiful babies;-)
Oktoberskatter 2014
Ja da var det min tur. Er hos jordmor nå og tar den. Her i sverige må alle gravide ta det uansett bmi og alder. Usj noe så kvalmt, har drukket alt nå og sitter her og svelger og svelger. Bare 2 timer igjen.........blæææææh

Sent from my GT-I9305N using BV Forum mobile app

Føler med deg! Jeg tok den i går, forferdelig hard frokost det der sukkervannet ;) lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

I all min uvitenhet må jeg bare spørre om hva det er og hvorfor tar noen det? (Og alle i Sverige)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Usj, det minner meg på at jeg burde tatt den jeg også, skulle for noen uker siden men i den hetebølgen var det helt greit å utsette.. Legen sier jeg ikke trenger, jordmor sier jeg bør.. Æsj.. Tok den sist svangerskap!

I all min uvitenhet må jeg bare spørre om hva det er og hvorfor tar noen det? (Og alle i Sverige)

Glukosebelastning er for å måle blodsukkeret for å se om du har svangerskapsdiabetes, de mener det er mest utbredt blandt de med forhøyet bmi eller alder. Her i sverige må ale gravide ta det standard prosedyre.

Hadde ikke svangerskapsdiabetes så det var jo en lettelse :-) da var det overstått iallefal.

Fysj, det er noe ekle greier. Jeg har tatt det to ganger... Og siste gang hadde jeg fått svangerskapsdiabetes... :( Godt du ikke hadde det da! :)

Sent from my iPad using BV Forum

Usj, det minner meg på at jeg burde tatt den jeg også, skulle for noen uker siden men i den hetebølgen var det helt greit å utsette.. Legen sier jeg ikke trenger, jordmor sier jeg bør.. Æsj.. Tok den sist svangerskap!

Samme her, jordmor sa for en uke siden at jeg måtte ta testen nå, mens legen sier at det ikke er nødvendig -men jeg fikk ta den hvis jeg ville. Nei takk, tenkte jeg, ikke i denne varmen. Jeg har et godt kosthold og et kurant aktivitetsnivå, og håper å unngå blodsukkertull på det viset.

Første glasset tenkte jeg.. hm, dette var jo litt godt. Det siste glasset var jeg så kvalm at jeg måtte konsentrere meg for å ikke spy alt opp igjen...
Bra testen ikke slo ut hos deg:)

Æsj den testen er fæl! Jeg er avhengig av frokost, og den suppa var litt heavy for meg :-P
Godt den ikke ga noe utslag da :-D

Uff eg måtte ta den i går.. sliter jo fortsatt med ekstrem kvalme, og kjøre nesten ein time først på tom mage for så å drikke den greia der og ikkje minst kjøre heim att.. følte meg så elendig at eg tviler på at eg får tatt ein til i dette svangerskapet. Fastande blodsukket var fint, no venter eg berre på resultatet.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Uff eg måtte ta den i går.. sliter jo fortsatt med ekstrem kvalme, og kjøre nesten ein time først på tom mage for så å drikke den greia der og ikkje minst kjøre heim att.. følte meg så elendig at eg tviler på at eg får tatt ein til i dette svangerskapet. Fastande blodsukket var fint, no venter eg berre på resultatet.

Uff å slite med kvalme og i tillegg må ta den testen må være tortur. Hvorfor fikk du ikke svar med en gang?

For den siste blodprøven må sendast til lab på sjukehuset. Siden eg tok testen på legekontoret. Ein sjukepleierkollega av meg nekta visst å ta den i forje svangerskap, siden ho var så kvalm.

Back
Topp