Glukosebelastning

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
I morgen skal jeg på glukosebelastning, æsj og fisj! :P

Jeg vet jo at man skal sitte stille i disse to laaange timene det tar. Likevel ringte jeg legekontoret i dag for å høre om jeg kunne være så snill å få lov å gå 10 meter til heisen å ta den ned i 1. egt, for så å gå 20 meter fra heisen og inn til frisøren (legekontoret ligger i 3. etg på et lite kjøpesenter). Det er jo IKKE snakk om mye bevegelse! Det hadde vært helt supert å få unna sommerklippen OG samtidig slå ihjel litt av ventetiden.
Damen i luka mente at dette kanskje gikk greit, men skulle sjekke med legen. Hun ringte meg straks tilbake og sa at neida!, det synes ikke han var noen god idè! :confused4

Neivel! Jeg får bænke meg ned i de ubehagelige Klippan-sofaene de har på venterommet å lese en bok istenden da....

Ånei herre det var vel for mye å be om ja :P
Kan jo hende du har tenkt å snik-mosjonere mens du er ute av syne vet du :P
Men lykke til på testen i morgen da! :)

I alle dager, det synes jeg hørtes veldig rart ut? Når jeg tok gl.belastning i forrige svangerskap tok jeg dette på et sykehus. Da gikk jeg ned 1 etasje (trapper) og satte med i kafeteriaen og gikk opp igjen etter to timer liksom?! Merkelig!

Håper du slipper svangerskapsdiabetes da :)

TVI TVI

På sykehuset har de andre regler fordi testen ikke skal langt, men fra et legekontor skøa den til sykehus for testing. Jeg fikk med strengt blikk lov til å gå 40 ekstra skritt til kilen for å kjøre hjem til min mor og tilbake igjen.
Men legen så helst at jwg IKKE gjorde det. Sist gng satt jeg stille å venret. Ikke store utslaget

Å hjelpe meg, så strengt!! Jeg måtte jo ta det, pga sukker i urinen (var heldigvis ingenting galt), da fikk jeg gå hjem i mellomtiden, de foreslo jeg skulle lese en bok eller noe, jeg skulle ikke rydde/jobbe eller noe, men fikk da lov å gå i trapper osv!!

usj kjenner jeg gruer meg til jeg skal ta den rundt uke 28.. fryktelig strengt altså :( Uansett, lykke til med testen. Håper den går bra :)

usj kjenner jeg gruer meg til jeg skal ta den rundt uke 28.. fryktelig strengt altså :( Uansett, lykke til med testen. Håper den går bra :)

Ikke stress :) Det er ikke så ille heldigvis :) Nå som vi er over den værste kvalmen, så er det ingen sak :) Heldigvis på legekontoret vårt er det tv,men jeg tror jeg ville tatt med meg øreklokker og sett på film på mobilen. Ha på god joggedress og slappe av, da går tiden myyyye fortere :)

Da var det overstått :) Jeg fikk ikke sitrondråper i, så det smakte selvsagt blærk :( Jeg måtte bøtte alt nedpå med en gang, bare holdt for nesen.

Jeg er skikkelig frokost-menneske, og testen var ikke før rundt halv ti. Jeg var helt utsultet, kvalm og hadde hodepine :( Jeg fikk heller ikke en liten slurk vann for å skylle ned den ille smaken. De to timene gikk saaaakte, ennå jeg hadde med Kindle for å lese bok.

Resultatet var strålende :) Ingen svangerskapsdiabetes her :)

Så flott alt var fint! :) Herlig å få spise etterpå da, en skikkelig grov skive og få vekk den ekle sukkersmaken :/

Godt å høre at du har sluppet unna sv.skaps-diabetes :)
Får håpe dette ble siste gangen du må ta slik en test, krysser fingrene ;)

Ikke stress :) Det er ikke så ille heldigvis :) Nå som vi er over den værste kvalmen, så er det ingen sak :) Heldigvis på legekontoret vårt er det tv,men jeg tror jeg ville tatt med meg øreklokker og sett på film på mobilen. Ha på god joggedress og slappe av, da går tiden myyyye fortere :)
Tok den sist svangerskap også på sykehuset, denne gangen blir det på legesenteret.. Værste er jo ventetiden :P men skal jo innrømme at det ikke smaker godt hehe. Finner vel på et eller annet for å få tiden til å gå ;)

så godt å høre at alt var fint :-)

Back
Topp