Glukosebelastning

Lykkelig :)

Betatt av forumet
Var hos jordmor på tirsdag og da ble det utslag på sukker i urin! Så da sendte hun m skjema for å ta denne glukosetesten. Var bare å bite det i seg og manne seg opp. Er heldig å ha et laboratorium på avdelingen jeg jobber på så labdamen tok m seg den herlige drikken som forøvrig ble min frokost i dag og jeg fikk tatt testen der. Å ja, d va søtt og ekkelt, ble litt kvalm etterpå, men ferdig m det. så da er det bare å håpe på at man slipper flere runder! Ganske irriterende fordi jeg er striks m sukkerinntak, men disse hormonene gjør vist hva de vil m kroppen xsmile8

Jeg tok den testen i forrige uke, etter å ha hatt sukker i urinen på kontroll et par ganger. Jeg fikk svaret med en gang, at blodsukkeret mitt var normalt, og at det ikke var noe galt. Jeg føler også jeg er veldig flink når det kommer til sukkerinntaket. Men spiser det jeg har lyst på, har perioder der jeg har veldig dårlig matlyst og da spiser og drikker jeg hva som helst bare for å få i meg næring.

Var hos jordmor på tirsdag og da ble det utslag på sukker i urin! Så da sendte hun m skjema for å ta denne glukosetesten. Var bare å bite det i seg og manne seg opp. Er heldig å ha et laboratorium på avdelingen jeg jobber på så labdamen tok m seg den herlige drikken som forøvrig ble min frokost i dag og jeg fikk tatt testen der. Å ja, d va søtt og ekkelt, ble litt kvalm etterpå, men ferdig m det. så da er det bare å håpe på at man slipper flere runder! Ganske irriterende fordi jeg er striks m sukkerinntak, men disse hormonene gjør vist hva de vil m kroppen xsmile8

Fikk du gode nyheter da? Eller venter du på resultatet?

jeg gikk tilbake på lab,en å spurte. De har egentlig ik lov å gi ut svar, men fikk det likevel siden jeg jobber der. Hadde fint fastende blodsukker og fikk en verdi på 7,8 etter sukkerdrikken. Hu på lab sa d skulle være lunder 8. Søkte litt på nett og så at 7.8 er akkurat i nedre grense for intolleranse. Får høre hva jordmor sier. Jeg spiser uansett lite sukker, ikke overvektig så får satse på at det ikke blir flere runder m sukkerdrikk!

Back
Topp