Glukosebelastning

Nr 3 i april?

Glad i forumet

Nå er jeg i gang med min glukosebelastning. Har akkurat tatt prøver og blodsukker, og etter LANG tid klarte jeg å drikke opp sukker vannet. Det var lettere denne gangen enn sist for 4 år siden. Sist jeg tok da blandet de ett melisaktig pulver i vann og tilsatte noen dråper sitron, denne gangen var det ferdig laget sukkervann på flasker. Sist brakk jeg meg hele tiden, men denne gangen brakk jeg meg 3-4 ganger.

Nå er det bare å få tiden til å gå!!! 2 timer i gangen på sykehuset...det er kjedelig... 

Lykke til.Skal om 3 uker...

uff :(
*God klem*
Skal selv til pers på fredag.. :/

Var ordentlig dårlig når jeg var ferdig! Svettet på ryggen, så små prikker, var kvalm og følte meg helt utenfor! Fikk i meg litt mat og drikke og da tok kroppen seg litt opp, men kjenner fortsatt ubehag og trøtthet. Glad jeg ikke skulle på jobb etterpå

hva er meninga med den testen? er det noe alle må ha? hørtes ikke noe særlig ut 

regner med det er BMI før man ble gravid da emoticon

Usj, hørtes ikke noe godt ut! Håper det gikk bra

Ånei, er det så fælt?
Jordmoren som utførte ul på oss i dag mente jeg burde ta en slikt test pga stort barn sist, til tross for at jeg aldri hadde noe utslag på urinen. 
Jeg ble litt irritert 

De som får svangerskapsdiabetes har større risiko for å få store barn. Det er ikke alle som reagerer likt på på glukosetesten, men jeg er i utgangspunktet ikke glad i søtt og når jeg får så konsentrert drikke som er "tykk" av sukker så er det ille. Det smaker sukker!!! Kroppen min jobber ordentlig med å fordøye drikken og er ikke vant til ett slikt "energikikk" derfor blir jeg dårlig i ettertid. Tror testen gikk veldig bra. Fastende blodsukker var på 4,5 og det er flott og absolutt innenfor normalen. Hun som gjenomførte testen sa at hun tvilte på at jeg ville får utslag eller komme i grenseland. 

Ja, jeg vet at babyen kan bli større pga svangerskapsdiabetes. Men stort barn er ikke synonymt med diabetes, og jeg vet jo at jeg ikke hadde det sist. Det var ikke derfor han ble stor liksom. 
Men herlighet, jeg gjennomfører testen om min faste jordmor/ lege mener det samme, null stress. Men jeg ser ikke helt behovet for min del. 
Man regulerer vel slikt med kosthold uansett? Og jeg spiser knapt sukker i utgangspunktet...

Fru H skrev:
Ånei, er det så fælt?
Jordmoren som utførte ul på oss i dag mente jeg burde ta en slikt test pga stort barn sist, til tross for at jeg aldri hadde noe utslag på urinen. 
Jeg ble litt irritert 

Forstår deg godt! Jeg har heller ikke hatt noe utslag på urinen, denne gangen eller sist svangerskap. Men det er en ny regel som sier at alle med høy BMI skal ta den og jeg tror det er over 28 før svangerskapet. Grunnen til dette er at det er økt vekt på nyfødte barn, mer komplikasjoner ved fødsel og flere gravide som får alvorlige svangerskapskomplikasjoner som kunne vært oppdaget tidligere (svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning). Jeg fikk ei jente for snart 4 år siden og hun var 2910g og blr født 4 dager før termin. Men jeg må ta testen...blææææ...men nå er det over og godt er det 

Ja, jeg hørte om den regelen. 
Jeg har normal bmi og synes jo egentlig det er noe tull at jeg bør da den. 
Men det skader jo hvertfall ikke :p

Fru H skrev:
Ja, jeg hørte om den regelen. 
Jeg har normal bmi og synes jo egentlig det er noe tull at jeg bør da den. 
Men det skader jo hvertfall ikke :p

Helt enig med deg. Sant som du sier det skader ikke og hvis det er noe så blir det tidlig oppdaget

Sant, sant!
Men da gruer jeg meg allerede til den guffa :-/
Hehe!

Back
Topp