Glukosebelastning .. i dag..

lykkeliten86

Betatt av forumet
I dag har jeg tatt sånn glukosebelastning, Siden jeg var over 25 så måtte jeg ta den alt var super dupert, men sikkert ok å få sjekket Selvom baby ligger der han skal verken over eller under

Men altså, det var jo ikke så ille?! Litt seigt men var jo iskald og smakte appelsin
Værste var å bli så sykt trøtt etter en liten stund..
Har dere tatt Den? Og hva er deres erfaring og følelser om den?

Jeg synes ikke det var så ille :) smakte dritt selvfølgelig :p fikk velge mellom sitron og appelsin smak! Tror det ikke spilte så stor rolle gitt :p
så for meg masse scenarioer når jeg satt der de timene og kjente pulsen ble høyere og høyere. Tipper det var kroppen som jobbet med sukkeret, men resultatene var bra!
Det verste var egentlig at jeg måtte betale 180 kr for den gugga :p

Gikk helt fint her også :) Ikke noe å grue seg til :) Mine verdier var4,4 før og 7,0 etter, og det var visst helt normalt i følge sykepleier :)

Gikk fint, smakte jo ikke godt, men har smakt verre ting :P

Jeg tok i går, hørte på podcast og hadde med strikketøy mens jeg ventet. Hadde normale verdier heldigvis.

Jeg synes ikke det var så ille :) smakte dritt selvfølgelig :p fikk velge mellom sitron og appelsin smak! Tror det ikke spilte så stor rolle gitt :p
så for meg masse scenarioer når jeg satt der de timene og kjente pulsen ble høyere og høyere. Tipper det var kroppen som jobbet med sukkeret, men resultatene var bra!
Det verste var egentlig at jeg måtte betale 180 kr for den gugga :p
Hvorfor måtte du betale? Tok du den utenom graviditet?

Hvorfor måtte du betale? Tok du den utenom graviditet?

Nei tok den forrige uke. Stusset over det selv, men betalte bare jeg.
Tror legen ikke har fått med seg nye reglene for å ta det, så han trodde dette var mitt og JM sitt ønske.. ingen anelse faktisk :p

Nei tok den forrige uke. Stusset over det selv, men betalte bare jeg.
Tror legen ikke har fått med seg nye reglene for å ta det, så han trodde dette var mitt og JM sitt ønske.. ingen anelse faktisk :p
Så rart ! Kom dit i dag, og hu i skranka sa dette er jo gratis for deg siden du er gravid:)

Måtte ta den siden jeg var over 25 :) har en BMI på 18-19, ingen i familien med diabetes, ikke hatt sv diabetes tidligere og ikke født store barn [emoji14]

Jeg er over 25 og har litt høy bmi. Men frisk og rask.. så trodde ikke det skulle være noe galt egentlig :p men jeg blir litt hypokonder! Hehe

Jeg har tatt den. Resultatene var fine, heldigvis :)

Jeg synes det gikk greit å drikke sukkervannet, ble litt uggen men det gikk fort over. Jeg fikk en sinnsyk hodepine som satt i resten av dagen. Tiden gikk overraskende fort. Jeg synes det verste var å vente på svar.

Back
Topp