Glukosebelastning i dag

Jeg skal ta denne målingen neste uke, jeg kommer til å være 9+5 da. Jeg måtte ta målingen så tidlig på grunn av PCOS, og må nok ta den flere ganger gjennom svangerskapet.. Jeg gruer meg skikkelig! ;)

Det tok jeg forrige gang siden jeg ville det selv. Men var kommet lengre, i uke 20 og noe. Er det vanlig å ta det så tidlig som du tar? Trodde det var rutine å ta det i uke 20 og noe, men mindre man hadde høyt blodsukker eller sukker i urin. Fastlegen sa jeg kunne komme og ta det i uke 26 eller noe.

Jeg forbereder meg på å måtte ta den igjen til høsten

Jeg skal til jm uke 24 og snakke med henne om det, tenker jeg.

Jeg har jo muligens pco(s) jeg også, det er bare ikke offisielt diagnostisert og endelig bekreftet, så det skader sikkert ikke å ta den tidlig, i tillegg til at jeg regner med å måtte ta den senere. Sukker i urinen har jeg aldri hatt, jeg har utelukkende tatt den pga min mor.

Jeg lurer også på om jeg har PCOS. Har ikke hatt de cystene, men har veldig lange sykluser og hun så en del cyster på eggstokkene hun gyn jeg var til sist. Selv om ikke det var kjempemange cyster da. Har hatt sukker i urinen helt i slutten av svangerskapet, men ble ingen ny glukosebelastning da. Siden jeg hadde normal blodsukker i uke 20 og noe så trodde ikke han gynekologen at svangerskapsdiabetes ville være så alvorlig og fødte en normalvektig gutt heldigvis.

Jeg har hatt cyster, ikke mange, mange, men en del

Jeg har de rotete syklusene, og noe hormongreier som kunne peke i den retning. Men en gyn som sier at jeg er jo ikke overvektig, med mannebehåring og kviser, så jeg ser ikke ut som om jeg har pco, og "det er jo ikke så farlig hva man kaller det".

Svaret idag var 5,4 ettet to timer, det er jo kjempebra. Så jeg er fornøyd med det.

Antar jeg må ta den igjen til høsten, men det får jeg bare klare.

Jm bekreftet i går at å ta den tidlig er i henhold til rutinen. Pluss uke 30-ish

Back
Topp