glukosebelastning... flere? OPPDATERT!!

5småtroll

Glad i forumet
flere som skal ta det? 

Jeg var hos legen i dag og fikk utslag på urinen, en del sukker... så i morgen må jeg møte fastende og drikke guffe og så sitte rolig i 2 timer!! 

Har ingen spesielle tegn på svangerskapsforgiftning, men er jo greit de sjekker det... :) 

Fikk i dag svaret på prøvene, og jeg hadde da et blodsukker på 7.9 2 timer etter den sukkerdrikken, så jeg fikk da "diagnosen" glukose intolerant... Passer meg igrunn ikke i det hele tatt, for jeg er avhengig av å få i meg noe hver dag, hvis ikke blir jeg utrolig grinete og man vil ikke være i samme hus som meg!! Så siden det bare er 6 uker til jeg skal bli igangsatt uansett, så vurderer jeg å bare drite i det og leve som normalt... 7.9 er jo "bare" i grenseland... SUKK og dobbelt SUKK!!! 

Jeg tok glukosebelastning fordi jeg hadde en BMI like over normalen. Gikk fint, men guri, den drikken var ikke spesielt god! Fikk heldigvis lov til å drikke et glass vann mens jeg ventet på å ta den andre blodprøven, så nippet jevnlig til det for å unngå å bli for kvalm :P

ooh, skal si jeg gleder meg til i morgen... NOT!! hehe, men går ve bra tenker jeg

Jeg tok den for noen dager siden, men har ikke fått resultatet ennå. Hadde det vært ille så hadde de nok ringt meg tenker jeg :)

Har tatt glukosebelastning i begge svangerskap pga en bror med diabetes. ( da er man visst i risikosonen) men har hatt fine verdier hver gang. Den guffen smaker drit, men det må nedpå likevel.... Btw, det er ikke ved mistanke om svangerskapsforgiftning de tar en slik glukosebelastning , det er ved mistanke om svangerskapsdiabetes... Lykke til, det går nok helt fint:)

hehe, ja jeg skrev feil... Mente svangerskapsdiabetes... Fastende blodsukker var på 4,6 hvertfall... får svar på resten over helga... 

Synes egentlig ikke det smakte så aller værst... det gikk greit... 
Er værre med blodprøvene, jeg var bare forberedt på stikk i fingern... Men neida, blodprøve gitt, og jeg HATER nåler... Men var flink jente... 

Fikk nesten ikke ut noe på første blodprøva, men hu fikk klare seg med det hu fikk... 
hehe, fikk ikke lov til å stikke meg unødvendig

Andre blodprøva etter 2 timer gikk greit... da brukte hun en slik babynål som hun kalte det, og da strømmet det på :) 

Meeeen, nå gikk slimproppen... definitivt!!

Jupp, men den var jeg gjennom i uke 28, så det begynner å bli en stund siden.

Hadde fastende bs på 4,8 og 5,2 etter to timer. Visste at verdiene  kom til å være fine på forhånd, men er jo greit å få sjekket likevel. Måtte gjennom det samme sist, både pga BMI og pga sukkerutslag. Det som var teorien sist, da begge målingene var fine, var at kroppen min kvittet seg kjapt med det overflødige sukkeret, slik at det gav utslag på urinprøvene.. Ikke vet jeg, jeg er ikke lege, men glad for at jeg fikk "godkjent"-stempel av legen iallefall. Bedre å sjekke enn ikke tenker jeg. 

:)

Sant det du sier, greit å ha godkjent stempelet :) 

Får vel svaret på prøvene i morgen tenker jeg... 

Back
Topp