Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Betyr det at du hadde diabetes da? eller noe annet? eller var det vanlig?Du drikker en sukkerdrikk, ja, den er veldig søt og litt småkvalmende, men det går greit (synes jeg). Tar blodprøve før du drikker den (fastende) får 5 minutter på å drikke opp, også lå du vente 2 timer. Får ikke lov til å forlate legekontoret, skal egentlig holde deg mest mulig i ro, får ikke spise eller drikke mens du venter heller. Så tar di ny blodprøve etter 2 timer, også får du svaret på dette når de er analysert av lab ta med deg en bok eller slikt, netflix på mobilen? Slik at du har noe å gjøre mens du venter.
Noen blir skikkelig kvalme av dette, mens andre ikke blir kvalme. Jeg fikk lov til å skylle munnen etter at jeg var ferdig med den drikken, og synes det hjalp veldig mye på å unngå kvalme i ventetiden, men jeg fikk et voldsomt fall i blodsukkeret, så ble svimmel og begynte å skjelve (hadde veldig lave verdier på den andre blodprøven)
Hvorfor må du testes denne gangen også?https://www.babyverden.no/gravid/dette-er-glukosebelastning/ Denne er veldig fin å lese.
Smaker super søtt, lang vente tid. Gjorde det forje svangerskap, og må selv testes denne gangen også
Hadde absolutt ikke diabetes grunnen til at de mente jeg måtte ta den to ganger er pga bmi, var litt andre retningslinjer da enn nå. Da var anbefalingen en mellom uke 12-16 (fikk ikke tatt den før etter uke 18 pga kvalme) og en etter uke 30 eller noe slikt. Nå er visst anbefalingen at testen skal tas mellom uke 24 og 28, er den fin trenger man ikke flere ganger, er den på vippepunktet til å vise diabetes så må man ta en til litt senere.Betyr det at du hadde diabetes da? eller noe annet? eller var det vanlig?
Men om hun gikk en times tur så vil jo ikke testen vise riktig etterpå heller...Tjukt, kvalmt sukkervann. Bare å tylle det i seg!
Kjedelig å sitte 2 timer på legekontoret, ta med bok/strikking/lydbok/et eller annet
Kjenner ei som spurte om å få ut i bilen for å hente mobilen, så gikk hun seg en times tur - de sjekker ikke om du sitter i prøverommet der hvor vi har lege i alle fall
Trenger ikke være noe galt om man får slike reaksjoner. Hos meg var det bare et tegn på at kroppen min takler glukose svært godt, og sjelvingen/uggenheten gikk over med en gang jeg fikk i meg bittelitt mat.Men betyr det at HVIS man blir skjelven og dårlig så er det noe galt? eller omvendt?
Jeg sliter jo big time for jeg har fullstendig panikkangst fra før, og jeg får virkelig panikk hvis jeg ikke får spist og blir sulten. Den følelsen av sånn panikk sult har blitt en angst for meg.. så dette gleder jeg meg ikke til..
Aner ikke jeg, så skal ikke anbefale noen å gå på tur altså Hun bare orka ikke sitte i ro - men selvfølgelig dumt om det ødelegger hele testen.Men om hun gikk en times tur så vil jo ikke testen vise riktig etterpå heller...
Det går visst på bmi ogsåHvorfor må du testes denne gangen også?
Jeg har forstått det sånn at det kun er førstegangsfødende over en viss alder?
Jeg fikk i alle fall beskjed om at jeg ikke trenger denne gangen - men det kommer kanskje an på resultatet fra forrige gang?
Det går visst på bmi også
Jeg er 178 høy, og veide 90 kilo før jeg ble gravid så hun sa jeg måtte. Aner ikke hva min bmi er da jeg ikke bryr meg noe om den. Veide 89 når jeg ble gravid første gangen.
Kjipt test å ta men hva gjør man ikke for mini å kroppen