Glukose test tidsforsriv...gjesp

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Så da sitter jeg her da. På venteverelset på legekontoret... En time igjen! kjedelig! Har runda internett allerede :wtf:

Jeg hadde time kl 10.30 så jeg kom 10.30. Da ble jeg møtt av en sur resepsjonist som sa at jeg skulle vært der for 2 timer siden..

Akkurat som det er en selvfølge at jeg skulle luktet meg fremt til at jeg kulle kommet 2 timer før avtalt tid. Jeg ble så irritert for jeg har tatt en feriedag fra jobb til dette formålet. Blææ :angelic:

Men jeg fikk lov til å ta den nå da, så da fikk jeg helle imeg den herlige søte sørpa :yuck:.

Så fikk jeg vite at jeg har blodtype 0 rh negativ, så må ha litt ekstra oppfølging pga det.

Dagens lyspunkt var å få høre Hr baby's hjertelyd. Den slo i vei i 148 :cat:

48 min igjen....

Legekontor altså. Så typisk å bli sur for sånt som de burde gitt deg beskjed om. Rist det av deg!!

Håper du holder ut de siste minuttene :)

Jøss så rart at du har fått time 10.30 og så skulle du vært der to timer før? Ikke særlig informativ måte å gi timebestilling på.

Litt sent nå, men til min glukosebelastning hadde jeg med bok, avis, kryssord og hekletøy, i tillegg til telefon. Og så har jeg en utfordring i at jeg synes det er så spennende å se på folk at jeg ofte må dra øynene til meg :P

Jøss så rart at du har fått time 10.30 og så skulle du vært der to timer før? Ikke særlig informativ måte å gi timebestilling på.

Litt sent nå, men til min glukosebelastning hadde jeg med bok, avis, kryssord og hekletøy, i tillegg til telefon. Og så har jeg en utfordring i at jeg synes det er så spennende å se på folk at jeg ofte må dra øynene til meg :p

Hehe jeg har jo ikke tatt alle vaksinene jeg burde tatt som barn fordi jeg hadde så sprøyteskrekk. Så hver gang det kom syke barn inn på venterommet stirret jeg på dem på jakt etter rødeflekker eller abdre skumle sykdommer jeg ikke bør smittes av :P

Huff jeg var så teit at jeg flyttet meg meget diskret da det kom ei lita søt jente som var skikkelig syk, forsi jeg er redd for smittefare :dead:

Hehe jeg har jo ikke tatt alle vaksinene jeg burde tatt som barn fordi jeg hadde så sprøyteskrekk. Så hver gang det kom syke barn inn på venterommet stirret jeg på dem på jakt etter rødeflekker eller abdre skumle sykdommer jeg ikke bør smittes av :p

Huff jeg var så teit at jeg flyttet meg meget diskret da det kom ei lita søt jente som var skikkelig syk, forsi jeg er redd for smittefare :dead:

Hahaha, huff, litt stygt å le altså, men likevel.. :) alltid greit å være påpasselig. Jeg fikk jo vite at jeg har grenseverdi på rubella.. Så jordmor sa bare at, ja, det var nå så vanskelig å oppdage disse røde hundene uansett, fordi det var så sjelden, så jeg fikk bare holde meg unna barn med feber..

Og vi er jo i en tilstand hvor vi ikke har lyst til å bli ekstra syke, jeg er ikke i form nok som det er, trenger ikke noe ekstra. Bra du flyttet deg ;)

Hahaha, huff, litt stygt å le altså, men likevel.. :) alltid greit å være påpasselig. Jeg fikk jo vite at jeg har grenseverdi på rubella.. Så jordmor sa bare at, ja, det var nå så vanskelig å oppdage disse røde hundene uansett, fordi det var så sjelden, så jeg fikk bare holde meg unna barn med feber..

Og vi er jo i en tilstand hvor vi ikke har lyst til å bli ekstra syke, jeg er ikke i form nok som det er, trenger ikke noe ekstra. Bra du flyttet deg ;)

Ja, huff har litt noia for rødehunder.
Jeg var veldig diskret da, latet som jeg måtte ta en telefon og gikk ut på gangen, så da jeg kom inn igjen så satte jeg meg på motsatt side av rommet :p.

Hvor smittsomme er disse sykdommene? Er det dråpesmitte det går i?

Hva er egentlig grenseverdien for rubella?:wideyed:

Aner ikke. Jeg tok jo MMR da jeg var liten, men på resultatet fra legen står det bare "grenseverdi". Noe som betyr at du må ta vaksine på barsel eller ikke lenge etterpå.

Jeg fikk jo vite at jeg har grenseverdi på rubella..

Jeg fikk også vite at jeg hadde lav immunitet mot røde hunder. Heldigvis kunne fastlegen berolige meg med at hun til dags dato aldri hadde diagnostisert noen med røde hunder, så det var ikke akkurat vanlig. Hun sa det var mest vanlig i innvandrermiljøer, men at hvis jeg så et barn med utslett og feber så trengte jeg ikke å elge meg innpå.

Da har du jammen blitt dårlig opplyst, men det var det jeg syntes var rart at du skulle fått en time så seint, for det er drøyt og måtte være fastende så lenge.
Og den personen du snakket med, må jeg si viste en dårlig oppførsel.... hadde det vært meg, hadde du blitt ringt etter. Hilsen helsesekretæren ;)

Da har du jammen blitt dårlig opplyst, men det var det jeg syntes var rart at du skulle fått en time så seint, for det er drøyt og måtte være fastende så lenge.
Og den personen du snakket med, må jeg si viste en dårlig oppførsel.... hadde det vært meg, hadde du blitt ringt etter. Hilsen helsesekretæren ;)

Ja hun bare så på meg slikkelig oppgitt "du skulle vært her for 2 timer siden"

Og der stod jeg fastende og hadde tatt hele dageb fri fra jobb...Jeg var ikke så blid da liksom, og spurte hvordan jeg skulle vite at jeg skulle være der to timer før..og da gikk hun rett i forsvarsposisjon. o_O

Jaja det hele endte bra, vi ble venner igjen :joyful:

Jeg fikk også vite at jeg hadde lav immunitet mot røde hunder. Heldigvis kunne fastlegen berolige meg med at hun til dags dato aldri hadde diagnostisert noen med røde hunder, så det var ikke akkurat vanlig. Hun sa det var mest vanlig i innvandrermiljøer, men at hvis jeg så et barn med utslett og feber så trengte jeg ikke å elge meg innpå.

Det bekymrer meg litt, siden jeg jobber tett på mye invandrere. Jeg jobber i Nav så 90% av de jeg møter er afrikanere.

Får bare satse på at det går fint :)

Det hele er overstått og jeg er hjemme igjen, og har fått i meg mat :)

Hadde 4,4 i fastende blodsukker og 5,6 etter 2 timer. Så da har jeg ihvertfall ikke diabetes! :smiley-bounce015
Deilig å være ferdig!
Noen som har fått påvist diabetes her?

Ingen diabetes på meg i dag heller. 4,6 før og 3,3 etter :)

Tydeligvis. For det har aldri hent før! Har tatt denne testen før (3 ganger) og da har den ikke gått sånn ned. Men igjen, jeg har tidligere gått på diabetes medisin pga mulig insulinresistens fordi jeg har PCOS... gynekologen som satt meg på dette, så kan jo ha noe med det....?

Back
Topp