Glukose belastning

Jeg tok den et sted rundt uke 30. Det var litt kjedelig å vente i to timer, men det gikk helt fint. Drikken smaker jo ganske søtt, men det er jo hva det er. Nå slet ikke jeg direkte med kvalme, så mulig det er hakket verre da. Jeg vet i hvertfall jeg leste skrekkhistorier før jeg skulle ta den, og etterpå skjønte jeg ikke helt hvorfor.

Tror jeg tok den i uke 24 eller noe. De på sykehuset mente jeg skulle tatt den enda tidligere. Er vel vanlig ved uke 28, tror jeg.

Var ikke så veldig godt å få ned drikken, og etterpå ble jeg så kvalm og dårlig at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Satt der på en vanlig hard stol. Hadde gjort underverker med en hard seng i det minste :P

Tok den mellom uke 25-30 engang sist pga overvekt. Og en i uke 27 pga svangerskapsforgiftning. Uff den er virkelig fæææl.. var såå kvalm å den glukosen jord ikke saken bedre... må vell sikkert ta den på nytt nå og :/

Jeg har fått beskjed om å ta den ca uke 22.
Jeg er, ifølge legen min, ett kilo for tung, så er akkurat i faresonen. Er enig med han da, ett par kilo for tung er jeg uten tvil :-P

Ser ikke frem til det, men må man så må man :-)

Eg var vanvittig tørst om morningen så eg slukket det ekle drikke! Måtte ta den fordi mora mi hadde diabetes. Men tok den ganske seint, forbi veke 30. Viste ikkje at diabetes var arvelig så har unngått det med min første 2 :P

Husker ikke når jeg tok den, men det var muligens rundt uke 20. Var i faresonen pga vekt, fikk påvist små innslag av sukker i urinen. Lå helt i grenseland.

Men drikken er det bare å helle i seg uten å tenke, ja den er søt, men det er ikke så mye en skal drikke.
Må nok ta den denne gangen også.

Levde på blodsukkervennlig kosthold resten av forige svangerskap, noe som jeg gjør nå også.

Jeg tok ganske tidlig i forrige svangerskap. skulle tatt i uke 12-13 men da var jeg så kvalm. lurer på om jeg kanskje var 19 uker eller noe. Søtt, men det går jo ned. Må ta denne gangen og, da jeg er overvektig.

Jeg til det rundt 20 uke kanskje, må nok ta denne gangen også, men skal trygle om å få la være, ble så dårlig sist, ble forferdelig svimmel og kvalm- resultatet var bra da. Lurer jo litt på når jeg ble så dårlig hvordan babyen følte seg inni magen!

Jeg tror jeg tok den 3 ganger sist svangerskap. Først pga diabetes i familien, ganske tidlig i svangeskapet. og deretter pga stor vektøkning, da var det jeg selv som ville det (selv om opplevelsen selvfølgelig ikke er den helt store :P ). Jeg var bare helt overbevist om at jeg hadde fått sv.diabetes :D Jeg hadde ikke det da, men greit å sjekke ;)
Det hjalp veldig å ha med noen båter med lime for å utjevne det ekstremt søte vannet!

Jeg tok en rundt uke 25 fordi jeg hadde gått raskt opp i vekt. Gruet meg fordi jeg hadde lest at det var ille. Jeg syntes imidlertid det bare var gørr kjedelig. Man må drikke den søte drikken, så sitte og vente i 2 timer (uten å ha spist frokost!) Så husk å ha med deg en god bok eller noe.

Jeg fikk beskjed om og ta den med sistemann, men fastlegen min sa jeg hadde fine urinprøver osv, og at siden jeg spydde hver dag så han for seg at det bare ble krøll med testen.. men får se om jeg kanskje måå gjøre det denne gangen.. grøss

Back
Topp