Glukose belastning

Katy

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Sitter på legekontoret å tar glukose belastning for å utelukke diabetes... Drikker sukkervann som er så kvalmende... Bekker meg :o

Huff, har hørt at det er helt forferdelig. Men greit å sjekke det da :)

Jeg tok det for 2uker siden så kjenner følelsen. Kvalmende vann å sitte å vente i 2 timer mens man er sulten og for min del var det og veldig varmt på venterommet

Huff, heldigvis fikk jeg sitte i en god sofa og det var lite folk :) og ingen diabetes jippi :D hva me deg?

Det sukkervannet smaker høgg! Og jeg måtte ta det to ganger sist....og må til pers nå og :( Gruuuuer meg :/

Er dette noe alle må gjøre?
Jeg har ikke hørt snakk om det verken fra JM eller lege..
Hva skjer?
Er 18 + 4

Neida, det er bare visst du har diabetes i familien, er overvektig eller har hatt det i tidligere svangerskap :)

Huff!!! Den testen er IKKE gøy... Boff... Tatt den to ganger tidligere.. Håper å slippe denne gangen..

Neida, det er bare visst du har diabetes i familien, er overvektig eller har hatt det i tidligere svangerskap :)
hva legger man egentlig i ordet overvektig?

jeg må i følge jordmor ta den testen i uke 28 pga at jeg hadde sukker i urinen den ene gangen jeg har vært hos jordmor (uke 15+6). jeg veier for mye i fohold til høyden min, men syns ikke jeg er direkte overvektig av den grunn...

hva legger man egentlig i ordet overvektig?

jeg må i følge jordmor ta den testen i uke 28 pga at jeg hadde sukker i urinen den ene gangen jeg har vært hos jordmor (uke 15+6). jeg veier for mye i fohold til høyden min, men syns ikke jeg er direkte overvektig av den grunn...

Jeg måtte ta pga sukker i urinen begge gangene.. Hadde ikke noe med overvektig å gjøre her..

Litt forskjellige grunner da kanskje, men slipper Jonathan dn uten videre!

Jeg måtte ta pga sukker i urinen begge gangene.. Hadde ikke noe med overvektig å gjøre her..
Okei, syns det er rart at hun har bestemt at jeg må ta den testen etter kun en urinprøve med sukker i.
i tillegg var dette på en mandag og jeg hadde drukket brus dagen før, noe jeg også fortalte.
ganske sikker på at jeg hadde sukker i urinen forrige gang jeg var gravid, da var det ikke noe snakk om å ta denne testen. men den gangen bodde vi ett annet sted og jeg gikk kun til lege...

Det et vel litt forskjellig hva overvektig er, jeg bryr meg ikke om BMI, synes det er viktig med en vekt å trives med :) men legen syntes vel kanskje 10+ over BMI er overvektig.

Okei, syns det er rart at hun har bestemt at jeg må ta den testen etter kun en urinprøve med sukker i.
i tillegg var dette på en mandag og jeg hadde drukket brus dagen før, noe jeg også fortalte.
ganske sikker på at jeg hadde sukker i urinen forrige gang jeg var gravid, da var det ikke noe snakk om å ta denne testen. men den gangen bodde vi ett annet sted og jeg gikk kun til lege...

Ja..mine var kun pga at jeg hadde drukket app.jucie.. Synest det var super kjedelig å måtte ta det pga det...
Men de ville være på sikkre siden..
Når jeg hadde ul sa han jeg var hos at han kunne se på meg at jeg ikke hadde det for da ville jeg sett annerledes ut.. Hva han mente med det vet jeg ikke helt?

Ja forstår at det måtte vært kjedelig! Hehe så rart at han sa det :)

Har tatt det med begge de første fordi mamma har diabetes, jeg er i tillegg overvektig, men har ikke måtte tatt det pga det, sist var det jeg som sa jeg ville ta fordi jeg hadde måtte pga mamma med nr 1, var forskjellige hs.

Back
Topp