Glucosebelastningstest

lan77

Elsker forumet
Overskriften sier vel sitt:i følge jm, er det nye retningslinjer for alle over 35 år, må ta glucosebelastningstest i begynnelsen og slutten av svangerskapet uavhengig av resultatet på urinprøven. Var hos jm i uke 10, og fikk lov til å bestille time selv, når kvalmen hadde sluppet taket. Vel, er nå i uke 18pos kan ikke lenger skylde på det. Alikevel vegrer jeg meg for å bestille time til testen....... Dagens syt

Slitsomt xsmile18 må man, så må man.., men føler med deg. Har aldri gjort det og håper jeg slipper å gjøre det denne gangen også...

jeg skal inn å ta den 20 des. gruer meg veldig..

Er ingenting å grue seg til :) Ja, det er litt kjedelig å sitte stille i 2 timer,men ta med bøker, blader el.strikketøy så er det ikke så ille ;) Detta man drikker får man jo i et lite plastglass og er nede på 0 komma niks :) Bestill time du, fint å få gjort det!

Er ingenting å grue seg til :) Ja, det er litt kjedelig å sitte stille i 2 timer,men ta med bøker, blader el.strikketøy så er det ikke så ille ;) Detta man drikker får man jo i et lite plastglass og er nede på 0 komma niks :) Bestill time du, fint å få gjort det!
Takk for informasjonen. Fikk servert en del skrekkhistorier om hvor grusomt det var forrige gang jeg var gravid. ...

jeg fikk også servert skrekkhistorier og grua meg veldig, helt uten grunn :)

Overskriften sier vel sitt:i følge jm, er det nye retningslinjer for alle over 35 år, må ta glucosebelastningstest i begynnelsen og slutten av svangerskapet uavhengig av resultatet på urinprøven. Var hos jm i uke 10, og fikk lov til å bestille time selv, når kvalmen hadde sluppet taket. Vel, er nå i uke 18pos kan ikke lenger skylde på det. Alikevel vegrer jeg meg for å bestille time til testen....... Dagens syt
hva er en slik en test? :-)

Det er en test for å oppdage svangerskapsdiabetes. Møter opp fastende, måler blodsukker , drikker sukkervann, sitter i ro noen timer, for så å måle blodsukker på nytt .

Okei, tusen takk! Isåfall anbefaler jeg også noe å drive på med på den tiden dere må vente! Lykke til! Jeg går etter : det er bedre å gå å få svar og behandling, enn å ikke få svar og alt går gale :-/ (har sykehusskrekk så må ha ett spark i reven hver gang jeg skal noe)

Greit å bli sjekket , men irriterende å måtte sjekke pga alder . Hadde urinprøven gitt utslag, hadde jeg tatt testen uten å "krangle" . Jaja , får skaffe meg en god bok å lese Smile

Greit å bli sjekket , men irriterende å måtte sjekke pga alder . Hadde urinprøven gitt utslag, hadde jeg tatt testen uten å "krangle" . Jaja , får skaffe meg en god bok å lese Smile
det er forståelig og enig i! :-)

Back
Topp