Glucosebelastning!!

babybaker

Flørter med forumet
Etter lege timen i dag fikk jeg beskjed om at jeg må ha glucosebelastning i morgen!! Litt irriterende å måtte ta den nå,med termin til søndag?!?? Noen tips til å slå ihjel tid mens jeg venter på den??

Fraaa mobilen <3

Så vidt jeg vet er det INGEN grunn til glukosebelastning så sent i svangerskapet? Har du hatt økte verdier? Har du stort foster?

Jeg fikk beskjed av JM i uke 36-37 at det allerede da hadde liten konsekvens (men hjeg har fått påvist normaltstort foster og har ikke funn på urin)

Ring og spør hva slags praktiske konsekvenser en økt verdi kommer til å ha, slik at han kan vurdere nødvendigheten av det på nytt.

Det hørtes helt tullete ut nå så sent. Har svangerskapsdiabetes som jeg fikk påvist i uke 27. Fastlegen min mente jeg burde ta en ny test i uke 36, mens endokrinologen (spesialisten) jeg ble henvist til sa at dette ikke hadde noen praktisk konsekvens. Har målt blodsukkeret mitt selv hele veien, samt gått til fastlege og målt langtidsblodsukker.

Har hatt litt sukker i urinen før, og i går hadde jeg visst en betydelig økning. Fra før av har jeg fått jenter på 4150kg og 4164 kg.. Så han mente det var derfor de nå ville at jeg skulle sjekke.. :/ åååghhhh, håper jeg føder i natt, så slipper jeg!!!:p

Fraaa mobilen <3

Jeg matte ta det 6 dager siden p.g.a. sukker i urin. Hadde ikke sukker i urin tidligere i graviditeten. Hadde litt høye verdier etter glukosebelastning, så må kutte ut eller ned sukker resten av graviditet. Jordmor sa det siden det er så sent i graviditet og symfysemål er normal så er ikke hun bekymret for stort barn.

Uff.. Jeg har ikke noe erfaring med dette, så gadd ikke ta opp diskusjonen med fastlegen i dag!:( men jeg haaaaaaater å faste!!! Og spesielt og ikke kunne drikke ett mega glass med vann når jeg våkner!! Får jeg litt noja av kjenner jeg!:/

Fraaa mobilen <3

Back
Topp