Glimrende forslag om kontantstøtte!!

Ra2

Glad i forumet
Jeg syns forslaget fra regjeringen om endring av kontantstøtte ordninger er glimrende! De foreslår:
Barn 12-18 mnd: kr 5000/mnd
Barn 18-24 mnd: kr 3303/mnd
Og kutter ut kontaktstøtte fra 2 til 3 år.

Jeg syns det er den første tiden det er værst å sende ungen i barnehagen. Syns alt blir bedre når han/hun har lært seg og gå, og kommet seg litt mer. Mye som skjer fra 12 til 18 mnd. Sist hadde jeg lyst å være hjemme til gutten var 18 mnd, men hadde ikke råd. Hvis kontantstøtten for denne aldersgruppen øker til 5000 er det faktisk et mer reelt valg for oss!! HÅPER inderlig at det blir noe av:)) Har allerede laget meg en spareplan slik at vi skal kunne klare det:))

Flott!! Hadde ikke fått med meg det jeg:)) Lykkeinfo på fredag:))

Ja ble kjempeglad for dette jeg :D

Kjempe bra

Ja, da blir det faktisk et mer reellt valg for oss også, å være hjemme det halvåret ekstra..
Hvis man trekker fra reiseutgifter og barnehageutgifter, så kommer man ikke sååå dårlig utav det nå.

Kontantstøtte har aldri vært noe jeg har tenkt noe særlig på, men siden vi ikke har krav på barnehageplass før den nye babyen er nesten 18 mnd, så er jo dette veldig godt nytt!

Det blir jo et mer reelt valg for oss om vi vil være hjemme nå eller ikke. Og man overlever i større grad om man ikke får plass i bhg.

Veldig einig! det er jo gull for oss som får barn i februar.  

Det er vedtatt ja, men det er varsla omkamp i kommunane. Kva utslag det får er jo enda uvisst, men det kuttar neppe i den støtta som er vedteken.

Minni skrev:
Ja ble kjempeglad for dette jeg :D

samme her, hadde tenkt å være hjemme til hun begynner i barnehagen når hun er ca 18 mnd =)

Så bra da :) har ikke jeg fått med meg...

Er jo ikke sikkert vi får barnehageplass før august og da kan det jo være fint med litt penger å gå hjemme for ja....

Snuppa begynte i barnehagen da hun var 16 mnd og det var perfekt for henne ihvertfall :)

Back
Topp