Glidemiddel

HJT

Glad i forumet
Vi har nettopp vært gjennom en SA i uke 9. Kroppen kom seg heldigvis fort, og jeg testet positivt for eggløsning for et par dager siden. Heiv oss på toget igjen, men brukte glidemiddel begge rundene. Har googlet litt, og ser at det er uheldig å bruke vanlig glidemiddel ved prøving. Betyr det brått at håpet er ute nå da? Noen som har blitt gravide her inne selv om de har brukt vanlig glidemiddel og ikke prøve-tilpasset a'la Pre-seed?

Jeg har blitt gravid 3 ganger i mitt liv, brukte glidemiddel alle 3 gangene. Om man ikke kunne bli gravis hadde gliddemiddel vært prevensjon.
Men tror likevel det kan være lurt å droppe glidemiddelet for å øke sjansen sin for å lykkes :) men vil ikke si at alt håp er ute. lykke til :)

Vi har nettopp vært gjennom en SA i uke 9. Kroppen kom seg heldigvis fort, og jeg testet positivt for eggløsning for et par dager siden. Heiv oss på toget igjen, men brukte glidemiddel begge rundene. Har googlet litt, og ser at det er uheldig å bruke vanlig glidemiddel ved prøving. Betyr det brått at håpet er ute nå da? Noen som har blitt gravide her inne selv om de har brukt vanlig glidemiddel og ikke prøve-tilpasset a'la Pre-seed?

Grunnen til at vanlig glidemiddel kan være ugunstig er pga at pH-nivået i skjeden under eggløsning er noe høyere enn til vanlig for å matche pH-nivået til sædvæsken noe som gir bedre svømmeforhold for sædcellene. Vanlig glidemiddel er gjerne litt surere i pH, og kan gi noe dårligere svømmeforhold. MEN hvis man er fertil og alt står bra til tror jeg ikke det skal være noe stort problem :) Vi prøvde å bruke litt mindre rett rundt el, de dagene med el-slim var det uansett unødvendig :D Masse lykke til! Og happy humping ;)

Back
Topp