glemte

kobberø

Elsker forumet
å ta folat i går[8|]

tror dere det har noe å si??gulp..[:-]

nei..[:D]
Mange som går hele svangerskapet uten å ta folat og det går bra det også.
Men b-vitamin er vannløselig så det skyves raskt ut av kroppen igjen, derfor bør man ta det oftest mulig.
Men ikke krise. Mange som kaster opp daglig som ikke får de i seg heller så ingen krise [:)]

det har ingen betydning...har ikke tatt noe av de vitaminer og diverse ting som blir anbefalt at man tar før/under svangerskapet noen av de 3 ganger jeg har vært gravid....og det har ikke vært noe problem

ORIGINAL: sjefsberta123456

det har ingen betydning...har ikke tatt noe av de vitaminer og diverse ting som blir anbefalt at man tar før/under svangerskapet noen av de 3 ganger jeg har vært gravid....og det har ikke vært noe problem

Det er nok lurt å ta det selv om det går bra, så lenge det ikke er en fysisk årsak som gjør at man ikke får i seg vitaminene. Brått en dag får man f.eks. morkakesvikt som jeg fikk... og da er det surt å sitte der og gruble på om det kunne gått bra om man tok omega3. Så beste er å ta så ofte man kan ihvertfall.

tusen takk for svar[:D]nå slapper jeg litt mer av[:)]

tigerinne: jeg tar folat og vitaminer (gravid pakken) en gang til dagen[:)]

Jeg spurte faktisk om det var noe annet jeg burde ta enn folat, men det var ikke nødvendig. Kanksje jeg skal undersøke denne gravidpakken? [:)] Vil jo være så forberedt som mulig!

Det bør du slappe helt av med :)
Folat er superviktig og fint at det er så mye fokus på det, men om man glemmer en dag innimellom så skal man absolutt ikke ha dårlig samvittighet for det :)

ORIGINAL: kobberø

å ta folat i går[8|]

tror dere det har noe å si??gulp..[:-]

Har ikke noe å si om du glemmer den en dag nei [:)]
Som sagt oppi her er det flere som ikke tar folat, og alt går greit. Ikke at jeg ville tatta sjansen men.
Ei venninne av meg tok det ikke, og hun fødte en sunn og fin gutt i mars [:)]

ORIGINAL: kobberø

tusen takk for svar[:D]nå slapper jeg litt mer av[:)]

tigerinne: jeg tar folat og vitaminer (gravid pakken) en gang til dagen[:)]

Jeg fikk gravid pakken av en venninne idag [:D] Hun hadde kun tatt 2 poser, for det var noe i det hun ikke tålte.
Så skal begynne å ta imorgen, ettersom jeg allerede har tatt en folat tab idag, og vet ikke helt hva som er hva i den
pakken [8D]

Noen som vet hva som er hva? Vet bare hva som er omega 3 tab [;)]

Back
Topp