Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg er på tur til Danmark med søstern'. Til middag hadde hun bestilt biff til oss. Halvveis i biffen, tenkte jeg "oh crap den er jo medium"! Spiste ikke resten, men da hadde det jo allerede skjedd... Har vært så opphengt i null alkohol, spekemat, alle fiskene og ostene, at jeg ikke tenkte over den biffen.
Kanskje greit å nevne det for legen? Evt ta regelmessige blodprøver mtp toxoplasmose?
Noen her med erfaringer rundt dette?
Jeg gjorde det samme i desember. Sluttet da jeg så den rosa lille stripen i midten. Fikk ganske så panikk, og fikk faktisk dårlig samvittighet.
Men det går som regel bra! Sannsynligheten for at du får det er liten. Pass likevel på om du får symptomer.. Vil tro at kjøtt i Danmark er like godt behandlet som i Norge. Og varmebehandlet er jo kjøttet du spiste. Det går nok helt fint! Lykke til
Det er svært sjeldent toxoplasmose i kjøtt i Norden, så jeg ville nok vært trygg på at det gikk fint. Men for å være på den sikre siden, så er det nok greit å unngå det fremover