Glemte meg helt bort :(

TM85

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg er på tur til Danmark med søstern'. Til middag hadde hun bestilt biff til oss. Halvveis i biffen, tenkte jeg "oh crap den er jo medium"! Spiste ikke resten, men da hadde det jo allerede skjedd... Har vært så opphengt i null alkohol, spekemat, alle fiskene og ostene, at jeg ikke tenkte over den biffen.
Kanskje greit å nevne det for legen? Evt ta regelmessige blodprøver mtp toxoplasmose?
Noen her med erfaringer rundt dette?
:(

Sniker fra juli.. :)

Jeg gjorde det samme i desember. Sluttet da jeg så den rosa lille stripen i midten. Fikk ganske så panikk, og fikk faktisk dårlig samvittighet.

Men det går som regel bra! Sannsynligheten for at du får det er liten. Pass likevel på om du får symptomer..:) Vil tro at kjøtt i Danmark er like godt behandlet som i Norge. Og varmebehandlet er jo kjøttet du spiste. Det går nok helt fint! Lykke til :)

Tenk på alle de gangene i livet du har spist medium biff uten å få toxoplasmose da:-) sjansen er liten!

Det er svært sjeldent toxoplasmose i kjøtt i Norden, så jeg ville nok vært trygg på at det gikk fint. Men for å være på den sikre siden, så er det nok greit å unngå det fremover :)

Back
Topp