Glemte å si det da....

skytte76

Gift med forumet
Marie har fått time hos spesialist for utredning for melkeallergi. Etter at vi gikk over til soyamelk, har hun sluttet helt å gulpe og formen hennes er mye bedre. Før var hun bare grinete. Skal bli godt å få det på resept for det er søren meg dyrt!!! Kjøpte 3 bokser igår og det kom på 500 kr[:@] 

Oi dyrt ja...[&:]

Men dere får vel resept på det, og så refundert det dere har lagt ut?

Ja heldigvis[:)] Fikk beskjed om å ta vare på kvitteringene bare for å få det refundert. En boks holder jo bare i 5 dager[&:]

Hei du.
Vi har også fått slik resept. Hva fikk du da ??
Jeg fikk MiniMax soja og den koster 75 kr for 500 ml konsentrat. Den skal blandes ut til en liter og holder et døgn.
Syntes det er ganske dyrt altså.

Klemmer

Vi prøvde MiniMax Soya først vi også, men gikk over til ProSobee og den er MYE BEDRE!!! Smaker som vanlig erstatning og ødelegger ikke smaken på grøt osv. Dessuten er ProSobee enklere å tilberede hvis du feks skal på tur/ stranda etc. Den skal blandes direkte i flasken så du kan bare ha med deg kokt vann på termos. MiniMax holder seg jo kun i kjøleskap i ett døgn etter åpning.

Jepp, I know. Men på resepten sto det soya semp. Tror ikke det er det samme hvis ikke de har et felles navn på alle soya produkter da.
Klemmer

Fikk beskjed om å kjøpe SojaSemp vi også, men det ble så dyrt i forhold til pulveret. Det er også basert på soya det vi bruker. Prøv en boks og se. Får det dekket på resept også. Bare å spørre legen om å bytte navnet på resepten[:)] Jeg synes iallefall at det pulveret var mye mere praktisk. Vi koker bare opp vann og kjler det ned og setter de i kjøleskapet. Tar bare ut en flaske og varmer opp vannet før jeg har i pulveret og vipr er det ferdig[:)] 

Nesten som nan det da. Hmm. må høre med legen.
Hvor lang tid tok det før marie ble bedre da ??
Og hvilken symptomer hadde henne ??
Klemmer

Hun gulpa som en gud, masse slim i avføringen, eksem og meget sutrete. Hun var blid i kanksje 20 min etter at hun våkna og bare sutra og grein frem til hun skulle sove igjen. Hun sov også ufattelig mye. Gjør det enda, men formen hennes er mye bedre. Merket forskjell etter 3-4 dager når hun hadde vent seg til melka. Spent å se om testen får noe utslag for vi har time 19. juni.
Klem[:)]

Hmmm. Alexander har bare hostet mye slik så han mister pusten og blir blå, men eller er han blid som ei sol og ikke noe annet problem. Høres jo ikke ut som han har det samme da, men man vet jo aldri.
Håper at det går bra den 19 da. Og at de finner ut mer.
Klemmer

Masse god bedring fra oss også.
og klem

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Masse god bedring fra oss også.
og klem

Signerer
Håper dere får et sikkert svar. Værste som er og ikke vite sikkert.
Har du vært på 5 mnd kontroll???
Vi skulle ha vært på tirsdag men helsesøstra var syk.
Er bare glad til for det er jo sprøyta [&:]
Så tirsdag skal vi igjen.

Har ikke vært på 5 mnd kontroll enda vi heller. Skulle egentlig ha time tirsdag 13 juni, men fikk flyttet den til 26 istedet. Fikk time midt i sovetiden og da blir det bare krøll[;)]

Back
Topp