Glemte å fortelle dere!!!!

Vand

Forumet er livet
På lørdagen lagde mannen mat på kvelden... Jeg fikk ikke vite hva han skulle lage (jeg var borte sammen med ungene)...

Kom hjem til DEN lukta, stearinlys i huset[:D]

Han hadde lagd noe afrikansk mat av noe slag, FINGERMAT! En gryte som vi skulle spise med ett tynt tynt brød!!! DVS: Ikke noe bestikk! [:D]

Så moro!!! Vi satt tre stykker og koooste oss med STERK gryte, og ingen fat eller gaffler! [:D]

Han blir EKSTREMT påvirket av å jobbe på asylmottak[8D]

Hehe... Det hørtes koselig ut. Hva var det oppi denne gryte tingen??

Mannen er flittig han, så han har skrevet ned oppskrift etter hvert som han lagde det! [8D] Han forteller nå at Zigni er en etiopisk gryte[;)]

"ZIGNI BIGNI"

• 400 Gram kjøttdeig av svin
• 3 medium løk
• 3 medium gulrøtter
• En god neve fersk champignon
• En pakke gogreen røde linser
• En pakke gogreen chili sin carne
• 1 boks hakkede tomater med hvitløk og oregano
• 250 ml couscous
• 1 Klype roasted garlic and pepper
• ½ pose achar gosht(dersom du liker det litt spicy!)
• 1 pose lavash fra zagros brødbakeri

Brun finhakket løk og finhakket gulrot. Sett til side og stek champignon i skiver.
Finhakk paprika.
Kok couscousen, 250 ml lettsaltet vann til 250 ml couscous.
Stek kjøttdeigen, og finhakk den under steking. Tilsett chili sin carne og hakkede
tomater, og tøm deretter en pakke røde linser over og rør godt. PS! Tøm vannet av linsene!
Dryss over en halv pose achar gosht, og rør det godt inn.
For sarte ganer holder det nok med en kvart pose.
La alt koke inn. Hvis det blir for bløtt, bruk litt maizena brun redning.
Fordel couscousen jevnt oppå retten mens den er i panna, og server straks.
Serveres rett fra panna og spises med lavash. BON APETIT!

nam[:D] flink mann du har!

ORIGINAL: tosmågull*

nam[:D] flink mann du har!

ja, han er veldig flink med mat! [:D] Og det er ALLTID han som prøver nye retter[8D]

Wow jeg er imponert! Det eneste min mann eksperimenterer med er ulike typer pastasaus på glass[>:]

ORIGINAL: Anis

Wow jeg er imponert! Det eneste min mann eksperimenterer med er ulike typer pastasaus på glass[>:]

ORIGINAL: Vand

Mannen er flittig han, så han har skrevet ned oppskrift etter hvert som han lagde det! [8D] Han forteller nå at Zigni er en etiopisk gryte[;)]

"ZIGNI BIGNI"

• 400 Gram kjøttdeig av svin
• 3 medium løk
• 3 medium gulrøtter
• En god neve fersk champignon
• En pakke gogreen røde linser
• En pakke gogreen chili sin carne
• 1 boks hakkede tomater med hvitløk og oregano
• 250 ml couscous
• 1 Klype roasted garlic and pepper
• ½ pose achar gosht(dersom du liker det litt spicy!)
• 1 pose lavash fra zagros brødbakeri

Brun finhakket løk og finhakket gulrot. Sett til side og stek champignon i skiver.
Finhakk paprika.
Kok couscousen, 250 ml lettsaltet vann til 250 ml couscous.
Stek kjøttdeigen, og finhakk den under steking. Tilsett chili sin carne og hakkede
tomater, og tøm deretter en pakke røde linser over og rør godt. PS! Tøm vannet av linsene!
Dryss over en halv pose achar gosht, og rør det godt inn.
For sarte ganer holder det nok med en kvart pose.
La alt koke inn. Hvis det blir for bløtt, bruk litt maizena brun redning.
Fordel couscousen jevnt oppå retten mens den er i panna, og server straks.
Serveres rett fra panna og spises med lavash. BON APETIT!
Dette skal prøves!!

lene:

Det står noe sånn "fremmedord" i oppskriften, men det får du tak i i på innvandrerbutikker[;)]

lene:

Det står noe sånn "fremmedord" i oppskriften, men det får du tak i i på innvandrerbutikker[;)]
Ok [:D] Var det ene krydderet og det brød greiene jeg ikke forsto helt. Men det fikser seg nok [:D]

ORIGINAL: Lene1986

lene:

Ok [:D] Var det ene krydderet og det brød greiene jeg ikke forsto helt. Men det fikser seg nok [:D]

ashar gosht er en type krydderblanding som er SPICY!!!!!! Og lavash er tynt tynt brød, nesten som tortilla-lefser! Så bryter man av brødet, og bruker det til å spise gryten med[:D]

ORIGINAL: Lene1986

lene:

ashar gosht er en type krydderblanding som er SPICY!!!!!! Og lavash er tynt tynt brød, nesten som tortilla-lefser! Så bryter man av brødet, og bruker det til å spise gryten med[:D]
Ok. Får du tak i begge disse tingene på sånn innvandres sjappe?

om det er påvirkning av asylmottak at han lager så god mat så må jeg si at det er veldig god påvirkning!!

ORIGINAL: TauZa

om det er påvirkning av asylmottak at han lager så god mat så må jeg si at det er veldig god påvirkning!!

han har alltid likt å lage god mat, men i det siste året får jeg servert det ene rare etter det andre[8D] Dette var godt, men han tok med seg hjem noe rart en gang som smakte og luktet spy[:'(] Han syns det var godt[&:]

ja lene, innvandrersjappe[;)]

Back
Topp