Glemt folsyre, krise?

Elnaba

Blir kjent med forumet
Hvilke tilskudd tar dere nå i 1. trimester?
jeg er på påskefjellet og har glemt å ta med folsyre:( nærbutikken her har heller ikke. Skal etter planen være her i 6 dager… er det krise? Har brukt folsyre daglig siden vi startet prøvingen i august 2021, frem til vi reiste for 2 dager siden…

Hei! Det er ikke krise. Har du evt multivitamin så er det folsyre i disse. Hvis ikke, så bare pass på å spis mat som inneholder folat som leverpostei, belgfrukter, bønner, linser osv, egg og grønne grønnsaker :shy: men om du ikke skulke ha tilgang på slik mat en periode er det ikke krise:Heartred

Hei! Det er ikke krise. Har du evt multivitamin så er det folsyre i disse. Hvis ikke, så bare pass på å spis mat som inneholder folat som leverpostei, belgfrukter, bønner, linser osv, egg og grønne grønnsaker :shy: men om du ikke skulke ha tilgang på slik mat en periode er det ikke krise:Heartred
Tusen takk for svar! :Heartred

Det går helt fint om du glemmer noen dager :)

Når vi først er inne på temaet.
Er det andre vitaminer det er viktig å ta nå?
Føler det står så mye forskjellig på nett. Jeg var hos legen på tirsdag, men fikk ikke noe info i forhold til graviditet i det hele tatt. Annet enn at jeg skulle avtale time til jordmor og at jeg får info da. Men det er ikke før 6.mai:p

Føler det står så mye forskjellig på nett. Jeg var hos legen på tirsdag, men fikk ikke noe info i forhold til graviditet i det hele tatt. Annet enn at jeg skulle avtale time til jordmor og at jeg får info da. Men det er ikke før 6.mai:p

Jod er viktig å passe på at man får i seg nok av i 1.trimester, ellers bør man ta tilskudd.
Her kan du sjekke om du får i det nok gjennom kosten: https://www.melk.no/jodkalkulator/?gclid=EAIaIQobChMIx_rJ6pyU9wIVcyB7Ch3EYACwEAAYASAAEgLWg_D_BwE

Om man tar Multi er man godt dekka tror jeg! :angelic: Jeg tar Multi, folsyre og Omega3 hele svangerskapet :happy:

Back
Topp