Glemt å ta Cerazette

Klumpen2018

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Dere som har glemt flere piller mens dere gikk på Cerazette (eller tilsvarende), hvilken erfaring har dere fra tiden etterpå?

Jeg har gått på Cerazette siden 6-ukerskontrollen i mars, og har ikke hatt noen blødninger. Ikke spotting en gang. Jeg glemte pillene i ca en uke i jula pga mye sykdom i hus, og to dager etter jeg startet opp igjen, fikk jeg en lett blødning som varte i 5-6 dager (helt uten andre symptomer). I løpet av de to dagene, ble det litt ubeskyttet sengekos med mannen. Hadde så et opphold på en drøy uke, før det startet opp igjen med helt lett spotting i går, sammen med lett murring, oppblåsthet og voldsom tørste... Mulig jeg spør dumt, men er dette en normal reaksjon på at jeg ikke har tatt pillen, eller kan det være festeblødning? o_O

Når kan det være en idé å ta en test, for mest mulig riktig resultat? Og hvor lenge kan jeg regne med uregelmessige småblødninger/spotting, før det stabiliserer seg?
 
Last edited:
Ta en test 14 dager etter du tenker at du kan ha blitt gravid :)
Symptomene kan være hormonrelatert, men det kan være både pga pille eller graviditet så ikke mulig å si hva
 
Ta en test 14 dager etter du tenker at du kan ha blitt gravid :)
Symptomene kan være hormonrelatert, men det kan være både pga pille eller graviditet så ikke mulig å si hva
14 dager ja... Så i morgen.. :nailbiting: :wideyed:
Hvis jeg teller riktig da... Krysser fingrene for at det er hormoner pga pillen, vi er ikke klare for en til enda!
 
Testen i dag var blendahvit, så krysser fingrene for at det skyldes opphold i pillene alene, og ikke graviditet. Tar en ny test om et par dager, bare for sikkerhets skyld!
 
Back
Topp