Glemt å søke permisjon på jobb!

Nor1

April 2013s sportye :)
Juligull2021
Hjelpes, tiden har gått så raskt at jeg har glemt å søke permisjon på jobb. Har tenkt at jeg har bedre tid enn jeg har, men vi må søke 3 mnd før permisjonsstart, og min permisjon starter jo 15. mars, så er jo bare litt over 2 mnd igjen! Så nå MÅ jeg bestemme meg i dag/kveld for permisjonsløsning og gi til arbeidsgiveren i morgen. Det blir 100 % lønn og 47 uker, men vurderer gradert eller ikke fra november. Da er jo bebisen fortsatt liten, så ideelt sett skulle jeg gjerne vært hjemme ut året, men i tilfelle vi ikke får barnehageplass i april neste år er det greit å spare litt ferie og slikt. Vanskelig altså. Hva går dere for?

Jeg har heller ikke søkt enda :p
Men jeg starter ikke før 7 april eller noe i den duren ;) Skal få fikset alt av papirer i løpet av uka, så da mangler jeg bare bekreftelsen fra jordmor.
Så da får jobben det skjemaet de skal ha, og nav det de skal ha samtidig :)

Ikke jeg heller gjort. Trmin 13 april. Tenkte å få gjort det denne uken eller kanskje neste. Er det bare lege som kan skrive det beviset på termindato? Eller kan JM og gjøre det ?

Jeg tenkte at det sikkert holdt å søke samtidig som jeg sendte inn til NAV, men da jeg hørte med personalavdelingen i dag, sa de at jeg egentlig skulle søkt 3 mnd før permisjonsstart :eek:

Ikke jeg heller gjort. Trmin 13 april. Tenkte å få gjort det denne uken eller kanskje neste. Er det bare lege som kan skrive det beviset på termindato? Eller kan JM og gjøre det ?
Jordmor gjør også det :)

Shit, snart tid for å søke NAV også...
Vi går for 100% lønn, også tar vi det litt som det kommer til våren.

Har ikke jeg tenkt på heller, men starter ikke før 1.april tror jeg!? Hvordan finner jeg ut nøyaktig? Og hvor får jeg det skjema jobben skal ha? Fikk papirer på NAV i stad, men trodde det var papirer de skulle ha jeg. Er sååå grønn på det her:P

Det var godt du sa...Vi må ned på NAV på fredag for å finne ut korleis vi skal gjere det med permisjon siden mannen er fulltidsstudent. Eg har tenkt å ta gradert uttak,men veit ikkje når og kor mykje enno....

Et spm i den anledning, Kinha: Skal du jobbe litt fra ca nov når du evt begynner å ta gradert? Vet du om det går an å ta 100%utbetaling, og ta deler mot slutten gradert - men UTEN å jobbe? Jeg skal også få til å strekke permen så langt som mulig mot aug14, for å slippe å gå i ulønna perm for lenge. Men er uten jobb (skal søke ny jobb med oppstart aug14, er lærer), så det er bare eventuelle vikartimer som hadde gått (dersom det passer med når mannen har sine permdager).

jeg aner ikke når jeg skal begynne permisjon jeg??? har termin 14 april....? anyone...?

Et spm i den anledning, Kinha: Skal du jobbe litt fra ca nov når du evt begynner å ta gradert? Vet du om det går an å ta 100%utbetaling, og ta deler mot slutten gradert - men UTEN å jobbe? Jeg skal også få til å strekke permen så langt som mulig mot aug14, for å slippe å gå i ulønna perm for lenge. Men er uten jobb (skal søke ny jobb med oppstart aug14, er lærer), så det er bare eventuelle vikartimer som hadde gått (dersom det passer med når mannen har sine permdager).

Ikke for å blande meg, men hvis du er uten jobb trenger du jo ikke strekke permen. Da kan du jo gå over til dagpenger etter permisjonen er over og du får ny jobb i august 2014 ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Jeg er litt usikker på hvordan det funker når en egentlig bare har et vikariat som skulle vart frem til sommeren...?! Skal snakke med lederen min fortløpende.

Ikke for å blande meg, men hvis du er uten jobb trenger du jo ikke strekke permen. Da kan du jo gå over til dagpenger etter permisjonen er over og du får ny jobb i august 2014 ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Supert at du blander deg! Så det vil si at det er "gunstig" faktisk i min situasjon, å ikke ha jobb å gå tilbake til? Vikariatet mitt går ut aug13, men jeg tenker jo forsåvidt å søke på ting som lyses ut nå, bare si på evt intervju at jeg er jobbklar aug14 pga permisjon... (Ser ikke helt for meg at det er mange som vil ansette meg da, men må jo prøve)... Har fått med meg at det er uheldig å være i ulønna perm over en viss tid, fordi da mister en rettigheter til sykepenger osv om noe skulle skje... Og hvis jeg blir ansatt i en jobb nå fra aug13, så mister jeg disse rettighetene fordi den ulønna permen blir for lang? Men hvis jeg går på dagpenger så går det greit? (Mange spm og litt rot, sorry :)

Her tenker vi å ta ut 100% og så legger vi inn ferier for å forlenge. Jeg er uten jobb fra juli, så hvis stresser ikke helt med hvordan vi gjør det til våren neste år.
Her går jeg ut i perm 11.april, så har vel litt tid på meg til å søke

Jeg tenkte å jobbe en eller to dager i uken fra november (om vi går for det), for da kan samboeren min jobbe litt hjemmefra har han sagt. Og de dagene jeg jobber frem til jul, legger vi på permisjonen (blir jo knapt et par uker, men bedre enn ingenting). Om man kan ta gradert uten å jobbe aner jeg ikke altså :anyone

Så jo nå at du har fått svar på spm. ditt. Så bra :D

Har ikke jeg tenkt på heller, men starter ikke før 1.april tror jeg!? Hvordan finner jeg ut nøyaktig? Og hvor får jeg det skjema jobben skal ha? Fikk papirer på NAV i stad, men trodde det var papirer de skulle ha jeg. Er sååå grønn på det her:p

Jeg bare talte dagene bakover til 15. mars jeg, men ikke heeelt sikker på om det er riktig dato selv. Har termin 6. april. Her har jobben eget permisjonsskjema, som jeg leverer i tillegg til NAV sitt, men mulig det er litt forskjellig praksis der.

jeg aner ikke når jeg skal begynne permisjon jeg??? har termin 14 april....? anyone...?
Ikke helt stødig på dette selv, men om det er 3 uker tidligere, så må vel siste jobbdag bli 22. mars? (og at første permisjonsdato blir mandag 25.mars?) Eller?

Jeg bare talte dagene bakover til 15. mars jeg, men ikke heeelt sikker på om det er riktig dato selv. Har termin 6. april. Her har jobben eget permisjonsskjema, som jeg leverer i tillegg til NAV sitt, men mulig det er litt forskjellig praksis der.
tror ikke jeg fikk med skjema fra NAV som skal til jobben min?! :s

tror ikke jeg fikk med skjema fra NAV som skal til jobben min?! :s

Ble litt feilformulert kanskje. Mente at jobben har et permisjonsskjema jeg fyller ut og leverer til dem- og så søker jeg til NAV med NAV-skjemaet :) Men her får jeg uansett vanlig lønn fra jobben i permisjonstiden, og så søker de refusjon fra NAV, derfor er det viktig at jeg søker i tide (som jeg jo ikke har gjort nå, men..), slik at de får søkt refusjon av NAV igjen :)

Back
Topp