'' Glemmer'' barna sine..

tuttleif

Andre møte med forumet
Jeg jobbe i informasjonen på et kjøpesenter og da ser vi jo at barna ofte blir borte fra foreldrene.

Har hatt mange tilfeller nå i det siste at vi ''får inn'' mange gråtene barn som savner foreldre, sist satt det en liten jente på 4 år her i nesten 20 min, vi hadde ropt opp foreldrene flere ganger å når de endelig kommer så er det lissom ikke noe takk til oss som har passa på de eller noe til barne heller, de bare tar med barnet å går.

Og de som lar barna sitte i bilen å sove i mens de er inne å shopper, skjønner det hvis det bare er raskt inn på butikken for å kjøpe en melk eller noe men når vi står utenfor bilen en god stund og foreldrene kommer ut med noen bæreposer fulle av klær begynner jeg å lure..

Er dette helt normalt å gjøre sånn eller hva? Gjør dere sånn? Eller er det bare jeg som er litt overbeskyttende? :p :)

Tenker omsorgssvikt når jeg hører slikt (ikke hvis de løper inn på butikken for å kjøpe en melk, eller ungen er 8år). Pluss en haug med utakknemmelighet samtidig! 

Kunne ikke falt meg inn å shoppe klær mens ungen er i bilen! Det lengste jeg kan strekke meg er å springe inn på butikken og kjøpe en melk eller noe sånt... Hadde jeg mista ungen på et kjøpesenter så hadde jeg vært i full panikk etter 1 minutt uten han, så jeg synes ikke du er overbeskyttende. Ungene er jo det kjæreste vi har:-)

Hørte det at dette var et veldig norsk fenomen med at unger satt igjen i biler eller i vogner ute,mens foreldre handlet eller drev med sitt

Er jeg på kjøpesenter så er ungene med inn eller hjemme med far sin eller besteforeldre
Jeg bor på et litte sted så jeg kunne finne på å løpe inn å hente melk og brød mens ungene sov i bilen,men aldri mitt i sola og slikt som jeg ser enkelte gjør.

Det med at ungene forsvinner fra foreldrene eller de de er med, kan skje fort,men jeg mener at en bør klare å holde et øye på ungene når de er med,er det barn som har tedens til å stikke av så burde det da vært mulighet å brukt leietau som jeg ser en del barnehager bruker der en voksen holder i den enne enden og barna i den andre enden,med at barne ikke må slippe. Har også sett at enkelte bruker gåsele for å være på sikre siden, synnes det virker som en fin løsning når en er steder det er mye mennesker og at en kan fort komme bort fra hverandre

lol @ tuttleif ^^

Tragisk!! Kan ikke forstå hva enkelte folk tenker med! Stakkars små:(

Altså, jeg har aldri gjort det og kunne i falt meg inn å gjør noe slikt:O

Gutten min forsvart på en kjøpesenter på en lørdag = mye folk. Ble heelt hysterisk, og spurdte folk om de har sett han. Må ærlig innrømme at jeg begynte å gråte. Husker ikke hvor lenge han var borte, men lenge nok føltes det ut som. Var faktisk en som ville hjelpe å lete, og da kom han med "hva om jeg kidnapper han da". Takk for den!! Hjalp virkelig å sie no slikt til en hysterisk mamma.

Men det å gå å handle, mens ungen sitter i bilen - kommer ALDRI til å skje! Fikk bare frysninger når mamma fortalte at gutten min satt i bilen mens hun var innpå fergen å betalte!

eneste gangen j lar unga være igjen i bilen er vist ja som nevnt over her bare skal fort inn på butikken å kjøpe smør, eller ett brød eller ja sånne kjappe ting.. ser j d er lang kø på butikken da j går inn henter j heller ungene altså en å la di sitte igjen..

Jeg tørr ikke la bikkja sitte igjen utenfor en butikk en gang , så hadde aldri latt ungen bli igjen. Her er de med, skulle jeg prøve noe så triller jeg vogna helt inntil prøverommet.

synes det er frekt jeg og ikke takke når de henter barnet sitt. skulle barnet mitt komme bort ifra meg på et senter så hadde jeg blitt kjempe glad og takket masse for at dere fant henne og "beholdt" henne.

*Prinsessa skrev:
Jeg tørr ikke la bikkja sitte igjen utenfor en butikk en gang , så hadde aldri latt ungen bli igjen. Her er de med, skulle jeg prøve noe så triller jeg vogna helt inntil prøverommet.

synes det er frekt jeg og ikke takke når de henter barnet sitt. skulle barnet mitt komme bort ifra meg på et senter så hadde jeg blitt kjempe glad og takket masse for at dere fant henne og "beholdt" henne.

Jeg prøver ikke tøy engang om prøverommet ikke er så stort at jeg kan dra vogna inn på prøverommet. Der er H&M i Sandefjord helt gull :-D

dolly duck skrev:

Tragisk!! Kan ikke forstå hva enkelte folk tenker med! Stakkars små:(

Altså, jeg har aldri gjort det og kunne i falt meg inn å gjør noe slikt:O

sign!!

akkurat det med at de ikke sier takk og bare tar ungen og går kan være at de er flaue...
at ungen sitter der i 20 min før foreldrene kommer synes jeg er bekymringsfullt. Det kan jo hende de har lett uten å tenke at de bør oppsøke informasjonen eller lytte til meldinger, man da burde man se tegn til en reaksjon når de endelig finner ungen.

jeg løper raskt inn å kjøper noe på bensinstasjon e.l. (sønnen min er snart 4, gjorde ikke det da han var mindre og han ikke forstod når jeg forklarte at jeg snart kom tilbake). Men kunne aldri falt meg inn å bli lenge inne og ikke på et kjøpesenter hvor du er langt utenfor rekkevidde!

Det er ikke normalt...
BV blir faktisk ofte kontaktet ved slike tilfelle, selv om det langt ifra ofte er alvorlig.

Folk reagerer heldigvis på barn som sitter lenge alene i bilen, eller på at barn går alene rundt på kjøpesenter.

Heldigvis finnes det noen som kan ta fatt i disse sakene også på et kjøpesenter! :) For en fortvilt foreldre, eller lite barn er dere gull verdt :)

Dersom barna satt i 15 minutter eller lengre alene i bilen ETTER at jeg oppdaget det, så hadde jeg faktisk ringt barnevernsvakta hos politiet. Så fikk de ta seg av foreldrene, så kanskje de ville fattet alvoret. Tok vare på en hylskrikende unge en gang som moren hadde forlatt sovende i vogna UTENFOR et kjøpesenter i sentrum. Jeg ga henne så ørene flagra i og med at hun rakk å komme rett før politiet dukket opp. Har hun litt skamvett i livet, så har hun neppe gjort det igjen. :P

Noe slikt kunne jeg selv aldri ha funnet på! Det lengste jeg går vekk fra bilen er for å gå inn og betale bensin, da har jeg bilen under oppsyn hele tiden.

Men ser jo flere alternativer til hva som KAN ha skjedd der det ser ut som barna har blitt "glemt".
Far og barn kan f.eks. hente mor på kjøpesenter, far går ut og henter mor mens han hjelper henne med posene ut i bilen. Men det ser ut som om de har vært på shopping.

Og mor trodde at barn var med far og omvendt på senteret og det ble ikke oppdaget med en gang at ingen hadde barnet. MEN dette mener jeg at foreldre burde ha stålkontroll på!

Jeg planlegger hva jeg skal gjøre etter om jeg har med meg barn eller ikke. Er jeg alene eller har med meg noen så prøver jeg klær. Er jeg der med barn så shopper jeg andre og lett tilgjengelige ting. Handling av mat gjør jeg med jentungen i handlevogna og dropper det heller om hun sover. Vi kan alltids hoppe i bilen og handle når hun har våknet igjen. (men igjen planlegging! Jeg planlegger aldri å kjøre og handle når jeg vet det er den tiden at hun sovner, i sovetiden hennes holder vi oss i ro. Sovner hun utenom så vekker jeg henne)

å iiiiik, for en fæl forelder som rota bort barnet sitt ..... det kan aaaaldri skje dere...

Lillesnille skrev:
å iiiiik, for en fæl forelder som rota bort barnet sitt ..... det kan aaaaldri skje dere...

Så du hadde vært avslappet på shopping uten å ha sett ungen din på 5-10 minutter?
20 min er veldig drøyt spør du meg!

Back
Topp