gleder... og gruer!

August12mamma

Flørter med forumet
Jeg skal opp til Bodø slutten av måneden, hvor min familie holder til. Jeg fant en side for privat ultralyd for kun 500kr, noe jeg syntes var nokså billig til og ta en titt på den lille. Jeg ville at min mor ( kommende mormor) skulle få bli med og se den lille, noe hun satt stor pris på. Kan godt hende min mormor( kommende oldemor) også blir med, og barnefar. Jeg har og ordinære ul på sykehuset 7 mars.

Jeg både gleder meg og gruer meg, som alltid.. Vi var sist på ul den 24 januar, og den levde og alt var bra, som alltid. jeg har faktisk kastet opp 2 ganger, vært små kvalm til tider, sover utrolig sterkt, går mye på do. Og brystene er fortsatt vonde.

Likevell tenker jeg "tenk hvis..." og det som jeg bestandig bekymrer meg over er jo dette at vi kommer på ultralyd ( hver gang..) og får høre at hjertet har sluttet... Jeg aner ikke hvorfor, tror jeg har blitt skremt av dem som har sagt at dem har hatt sånn " BO/ MA", aner ikke hva BO er.. men "MA" er vel at fosteret bare døde uten noen forvarsel (uten blødning osv osv) ?

Så min frykt, som alltid.. Er TENKT om den ikke lever.. som sikkert mange andre også er redd for.. jeg var nesten 13 uker sist, og den levde.. så jeg tenker, den lever vel da nå også. ikke noe som tilsier at den ikke skulle det...

Hater den angsten, vil jo bare glede meg over ultralyd timer... Men det får jeg ikke til. trodde det kom til og gå bra etter sist ul, da jeg var passert 12 tallet.. men neida :-p

Jaja. Men jeg ville bare dele mine tanker, er det btw flere som er små redd for ul, i skremsel av og høre at den ikke lever ? :-o

Bodö gynekologiske klinikk?
Dit skal jeg oxo på UL - 3D :)
Bra priser dem hadde, må betale 800,-
Var på Lille Gule sist i Östfold, dem tok godt over 1000-lappen ... 

Men jeg tror vi alle tenker "tenk om ...." 
Jeg er bekymret hver dag .... Mest fordi jeg ikke har värt på UL enda .... 
Hört hjerte en gang i uke 12. 
Men sjangen for at den lilles hjerte stopper å slå etter uke 12 er veeeldig liten.
Jeg er mest redd for at det er noe galt med barnet, sykdommer, feil, downs m.m. .... =/
Ikke bare bare å gå gravid! Spesielt ikke för ordinär UL ...

Skjønner godt bekymringene dine... De er tydeligvis noe som hører med det å være gravid :-/ Utrolig slitsomt, da man bare egentlig vil glede seg som du sier!
Men jeg tror babyen din har det helt fint, jeg er egentlig helt sikker ;) Som du sier så er det ingenting som skal tilsi at den ikke skulle levd nå :):)
Gled deg til å se mini på skjermen igjen :D

Jeg er også alltid litt nervøs for UL timer...med tanke på MA.
Men hver gang ser jeg et hjerte som slår :)

Jeg skal hit på ultralyd http://www.pavei.no/

virker som et bra sted, trivelige mennesker. Så blir stas!

Er ikke bare bare og gå gravid nei, vil jo bare glede meg, men det er ikke alltid så enkelt. Men etter ordinære ul så tror jeg det blir bedre, man får mere innsikt i hvordan det faktisk står til.
Jeg har i det minst vært på flere ultralyder, hvor den levde og hadde det bra. Var jo plaget med blødninger ( trolig pgr lavliggende morkake) så ble noen ekstra turer. Men den vokste for hver gang og hadde det topp den. Så går ut fra at jeg bare burde glede meg til neste kontroll.

Vi alle får bare glede oss :D
heheehehe. Er nok vanlig med disse tanker og bekymringene ;((

Back
Topp