Gleder meg til landstreff, men...

Moffemamma

Glad i forumet
Det skal bli skikkelig artig med godt selskap, god mat og drikke og barnefri.

Men skåret i gleden er at småen enda ikkje tar flaske, så føler det går ut over han at eg skal ha egentid...
Pappaen er ikkje bekymra og gleder seg til å ta småen. Han spiser tre måltider om dagen og drikker masse vann fra tutekopp, men hovedkilden til væske er fortsatt puppen i tillegg til at ettermiddagsmåltidet er kun pupp.

Er redd eg ikkje klarer slappe av og kose meg når eg må bekymre meg for om han klarer seg et døgn uten pupp.
Og om det blir drikking fredagen også, så blir det to døgn.... Hvor mye skal det drikkes fredagen egentlig?
Er det bare min som ikkje tar flaske? Er det egoistisk av meg å delta når han ikkje får i seg mm eller mme på annen måte?

min tar ikke flaske, bare pupp, og jeg tenker litt på samme måte som deg, men han har begynt og spise masse faste måltider på dagen, og blander i litt mme i grøten, samt at han drikker masse vann... [:)] vi har også funnet ut at hvis vi vekker ham FØR han våkner av seg selv på natten er han så i ørska at han ikke merker forkjskjell, så da tar han flaska...[:)]

Skjønner hva du mener altså, er et likte skår i gleden for meg også... men pappan har gjort dette før med eldste tulla og bekymrer seg ikke, så egentlig burde ikke jeg gjøre det heller... vet jo hvor fantastisk flink han er med ungene...[:)]

Mi tar heller ikke flaske, men hun spiser heller ikke noe særlig med fast føde enda, så jeg kunne desverre ikke bli med på landstreff (hadde nok absolutt ikke gått her).

Men din spiser jo fast føde og drikker vann så går nok sikkert veldig bra:)

Det kommer til å gå kjempe bra kjære deg :) Han spiser fast føde og kommer ikke til å lide noen nød, om det er krise går det an å gi melk på tutekoppen eller med skje/sprøyte. Og gjør kanskje slik som Lussa sier om natta (hvis han fortsatt spiser om natta) og gi før han våkner :)

Gleder meg til å treffe deg ;D Og på fredagen blir det nok mest kos, tenkte oss kanskje en tur ut, men skal spare festen til lørdagen ja ;D

Kjære Moffe:)
Du skal ikke bekymre deg hvis samboeren din sier at han har kontroll. Kanskje han finner en løsning ved å gi mme....ffor eksempel i grøten..
Du bor jo i Oslo, så det er jo bare å ta en tur hjemom skulle det være nødvendig.

Jeg kommer ikke til å drikke meg full på fredag for jeg vil ta'n helt ut på lørdag og våkne uthvilt og i fin form på lørdag

Jeg tror ikke dere skal bekymre dere [:)] er det krise, kan jo pappaen prøve med mme på flaske eller tutekopp, og siden de spiser fast fast føde så går det nok veldig bra!
Vi skal nok kose oss uten barn alle mann, fordi vi har flotte mannfolk til å ta seg av våre små blå [:D]

Men tar heller ikke flaske, men syns tutekopp er greit. Spesielt hvis ho får holde helt selv, da spiser ho mye mer enn om vi holder...

Høres ut som tutekopp er løsningen, og det er jo ingen dårlig løsning heller [:)]
Min tar flaske hvis ho må, og ho er jo i trygge hender hos samboern, men jeg kommer nok til å "bekymre" meg litt allikevel. Er vel sånn det er å være mamma og reise bort for første gang.
Tror nok vi kommer til å kose oss masse allikevel jeg [:D]

her tok heller ikke veska flaske.. men en dag når jeg skulle til frisørdama og mamma skulle passe hu.. så hadde hu prøvd, siden vesla begynte og bli litt urolig.. og da tok hu den faktisk!!
ikke tatt den etter det..

men "må" de, så går det kansje alikevell[;)]

tenker du å slutte å amme nå? eller tar du med deg pumpe evnt?
de skal jo helst ha i seg mm/mme ved siden av alle måltidene bortsett fra middag, da bør de få vann.

hvis det var meg og jeg var redd for at lillegutt ikke fikk i seg mm/mme en helg ville jeg ikke reist på treff jeg altså..da kjenner je at det er for tidlig.
Men hvis det handler om at du syns det er rart å være borte fra småen, så ville jeg reist[:)]

ORIGINAL: Heidi10

her tok heller ikke veska flaske.. men en dag når jeg skulle til frisørdama og mamma skulle passe hu.. så hadde hu prøvd, siden vesla begynte og bli litt urolig.. og da tok hu den faktisk!!
ikke tatt den etter det..

men "må" de, så går det kansje alikevell[;)]

Samme her. Så lenge jeg ammet var det bare pappaen som ga flaske. Jeg var borte og han var sulten. Da gikk det strålende! Ikke noe problem så lenge jeg holdt meg unna. Men da må man jo ha is i magen, slik at man tørr å prøve. Men siden jeg turde da han bare fikk melk, tørr du nå når det så mye annen mat med i bildet [;)]

ORIGINAL: *Kolibri*

tenker du å slutte å amme nå? eller tar du med deg pumpe evnt?
de skal jo helst ha i seg mm/mme ved siden av alle måltidene bortsett fra middag, da bør de få vann.

hvis det var meg og jeg var redd for at lillegutt ikke fikk i seg mm/mme en helg ville jeg ikke reist på treff jeg altså..da kjenner je at det er for tidlig.
Men hvis det handler om at du syns det er rart å være borte fra småen, så ville jeg reist[:)]

Har tenkt å kutte ut amminga til eg skal begynne på jobb, men er jo enda en stund. Skal amme han lørdag ettermiddag, så pumper eg meg når eg kommer heim på natta og så en eller to ganger på formiddag søndag.
Er redd for at han slår seg litt vrang mellom middag og kvelds og på natta når han "venter" på puppemåltidet sitt. Men tror nok at han skal få i han nok væske, bare ikkje på tåteflaske..

Back
Topp