Gleder meg allerede til middag!

*Meya*

Forumet er livet
For vi skal ha kålpudding i dag! ENDELIG! Har planlagt å ha det i flere dager nå, men har ikke blitt sånn, men i dag skal jeg ha det, så da får gubben enten steke seg pølser, eller spise og holde kjeft, for jeg skal ha kålpudding! :D

Det hørtes jævla nasty ut..[:'(][:)]

hahaha, ja, jeg må si meg enig i at det høres litt nasty ut[&:][8D][:D]
Men sikkert godt![;)]

Jeg skal kose meg med pinnekjøtt i dag![:D]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Det hørtes jævla nasty ut..[:'(][:)]

jupp...[:'(]

Det er ekte svensk husmannskost. Jeg avskydde det som barn hehe, men liker det nå som voksen. Mest kjøttdeig og minst kål da. Med kokt potet, brunsaus og tyttebærsyltetøy. [:D]

Synes det hørtes godt ut jeg[:)]

Hørtes ikke noe særlig ut, men var ikke fullt så skeptisk etter du forklarte hva det er [8D]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Hørtes ikke noe særlig ut, men var ikke fullt så skeptisk etter du forklarte hva det er [8D]

sign

Det finnes mange varianter. Her er en http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift22128.asp men jeg bruker ikke hverken eddik eller ris i da.

Serveres med kokt potet og tyttebærsyltetøy :D og brunsaus.

ORIGINAL: Trude Ellerei

ORIGINAL: *Meya*

Det finnes mange varianter. Her er en http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift22128.asp men jeg bruker ikke hverken eddik eller ris i da.

Serveres med kokt potet og tyttebærsyltetøy :D og brunsaus.

Takk, det må prøves. [:)]

Værsågod.

Jeg likte det ikke som barn da, pillet kål og spiste litt kjøttdeig og potet med saus hehe... Men nå elsker jeg det.

Får se om jeg får det til sånn som pappa da hihihi.

ORIGINAL: *Meya*

Det er ekte svensk husmannskost. Jeg avskydde det som barn hehe, men liker det nå som voksen. Mest kjøttdeig og minst kål da. Med kokt potet, brunsaus og tyttebærsyltetøy. [:D]

det spiste jeg også da jeg var lita, likte det kjempegodt, men har ikke spist det sikkert på 25 år!

Her jeg bor er svensk kost mer vanlig enn norsk faktisk. Har sikkert noe med at det er så mye billigre og bedre mat i sverige.

Men de man får kjøpt i sverige er med medisterfarse de. Synes det er KJEMPE godt faktisk!!! Så har ikke smakt med kjøttdeig, men går an å prøve[:)]

ORIGINAL: cathrine24

Her jeg bor er svensk kost mer vanlig enn norsk faktisk. Har sikkert noe med at det er så mye billigre og bedre mat i sverige.

Men de man får kjøpt i sverige er med medisterfarse de. Synes det er KJEMPE godt faktisk!!! Så har ikke smakt med kjøttdeig, men går an å prøve[:)]

Min far har alltid brukt kjøttdeig, men vet at på restauranter og feks sånn ferdigmat er med medister. Men det er jo ikke noe alternativ for oss uansett pga at det er svin hehe.

Back
Topp