gleder med og gruer meg. spørsmål til dere andre=)?

betcybaby

Betatt av forumet
Nå gleder jeg meg og gruer meg til Oul. vi har nemmelig fått time på selveste nyttårsaften, noe jeg helst skulle hatt før jul for å kunne ønsket oss det vi trenger til nr 4, som vi kvittet oss med etter nr tre(da vi trodde vi var ferdige.) ingen bursdager før evt fødsel og dermed har vi ikke mulgihet til å få noe i gaver. men en annen ting er at hele nyttårsaften står jeg som regel på kjøkkenet med kalkunen og fikser. så datoen og kl kunne passet bedre. og ikke kunne de bytte den. så jeg vurderer å bestille time privat i tilleg før jul. men en annen ting. er det noen av dere som har vært på ul i uke 9 og de da bare så en men så kommet på oul og så funnet ut at det var flere enn en.?

det har seg nemmelig sånn at min synske onkel som har hatt rett på alle de andre nå ser for seg at jeg går med både en jente og en gutt. men på ul i uke 9 ca var det bare en ;som hun så etter da i allefall. hun leta ikke så godt, tok heller ikke ordentlige mål av fosteret. så er litt bekymret her nå kan man vel si, med tre barn fra før av og alle er under seks år. minsta er jo knapt fylt året. minsta skulle egentlig vært tvilling men den andre ble borte etter hvert i løpet av svagnerskapet. sånn vanishin twin eller hva det nå heter. dette skjedde veldig tidlig i svagnerskapet. men det var ikke dette svagnerskapet min onkel så det var det jeg nå gikk. så jeg begynner å bli litt engstelig for om det kan være flere enn en der inne. spessielt pga at det er så kort tid siden jeg gikk gravid sist og gangen før der også selvsagt. er så redd for å skal bli sengeliggende siste biten da jeg har tre barn å ta meg av. kunne noen ha gitt meg en svar som høres fornuftig ut og som roer meg litt, ;) ehhehehe.. høres sikkert helt dum ut og overhysterisk men kjenner panikken krype nå ja.. =)

Litt spesielt med OUL nyttårsaften då!!! :P Bor du litt nærmt sykehuset, at det ikkje tar hele formiddagen liksom?

Eg er sjølv gravid med tvillinger, og eg synst ikkje han måtte leite så veldig for å finne dei. Det var ganske tydelig både på ul i veke 6 og veke 12. Er ganske liten plass så tidlig, så legen buuurde sett det tenker eg... hmm... Og det er jo alltid ein liten mulighet for at det er fleire, så vil tru dei drar det over heile området for å sjekke...

Altså, er jo alltid mulig viss legen er heilt ELENDIG til å ta UL då... :P Så blir jo litt spennende å høyre når du har vert der, er litt spennende med personer som ser ting :D

Tror jeg hadde bestilt en privat ul da:) syns dem er så mye flinkere også.

Tok første ul i uke 8 og håpet da det var tvillinger, men hun på sykehuset så tydelig at det bare var en .

Jeg tenker på flere ting i dette innlegget, jeg.

Ift det å ønske seg ting, så ønsker vi oss ingenting til babyen denne jula, fordi den ikke er her enda, og (mulig det virker litt kynisk, men...) vi vil liksom ha siste jula for oss selv. Babyen får nok mer enn nok oppmerksomhet neste jul :). Ikke kommer vi til å ønske oss gaver til babyen til våre bursdager heller, det virker veldig rart for meg. Men folk gir jo gjerne gaver til den nyfødte, og mange, kanskje spesielt de nærmeste, gir vel gjerne noe på forhånd også om det er noe som trengs fra starten av?

Ift UL, så tror jeg det skal veldig mye til å ikke se at det er flere i uke 9, selv om man ikke leter veldig. Men synes det var litt rart å få time på nyttårsaften, ja... Men med din historie og med tanke på hvor mye det stresser deg hadde jeg nok bestilt en tidlig ul privat. Jeg var hos spesialist i uke 12, og hun ba om å få ta iul. Det var herlig å se livet der inne :)

Vi har å oul på nyttårsaften :D kan ikke tenke meg en bedre måte å gå inn i det nye året på :D

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tenker på flere ting i dette innlegget, jeg.

Ift det å ønske seg ting, så ønsker vi oss ingenting til babyen denne jula, fordi den ikke er her enda, og (mulig det virker litt kynisk, men...) vi vil liksom ha siste jula for oss selv. Babyen får nok mer enn nok oppmerksomhet neste jul :). Ikke kommer vi til å ønske oss gaver til babyen til våre bursdager heller, det virker veldig rart for meg. Men folk gir jo gjerne gaver til den nyfødte, og mange, kanskje spesielt de nærmeste, gir vel gjerne noe på forhånd også om det er noe som trengs fra starten av?

Ift UL, så tror jeg det skal veldig mye til å ikke se at det er flere i uke 9, selv om man ikke leter veldig. Men synes det var litt rart å få time på nyttårsaften, ja... Men med din historie og med tanke på hvor mye det stresser deg hadde jeg nok bestilt en tidlig ul privat. Jeg var hos spesialist i uke 12, og hun ba om å få ta iul. Det var herlig å se livet der inne :)

Ser det du sier. Men vi har tre fra før av og kvittet oss med alt etter nr tre og siden vi har fra før av så får vi ikke noe denne gangen. Fikk kunn gave av foreldrene våre de to siste gangene. Og ingen rumdt meg har noen gang ordnet med babyshower så får ikke noe før heller. Også har vi alt vi trenger utenom. Og siden vi alt har tre og det kun er gubben som har intekt så er det sårt med pengene. Jeg venter på svar ang AAP (arbeidsavklaringspenger) skulle egentlig ha søkt om det for mange år siden da jeg har vært dårlig psykisk siden ungdomsårene grunnet en tøff oppvekst og sliter derfor med angst (20 anfall om dagen) . Jeg er nå til behandling endelig som 26 åring og hver jobb jeg har hatt før har jeg måtte slutte i grunnet den mentale helsen. Jeg måtte selv ta kontakt for å få hjelp etter å ha skreket om hjelp i mange år. Pluss at nav alltid har lurt seg unna og aldri har fortalt meg at jeg kunne søke AAP. Så julegaver pg jursdagsgaver for oss er veldig kjekke å kunne ønske seg ting man trenger. Og nå er det babyklær som står høyest på listen. Tenker også at hun sikkert ville sett det i uke 9 men livmoren var så stor i forhold til uke ni også syns jeg. Så om det ikke er to der inne er jeg nok i allefall lengre på vei enn det første ul sa. Hun var helt elendig på ul aparatet hun dama.

Litt spesielt med OUL nyttårsaften då!!! :p Bor du litt nærmt sykehuset, at det ikkje tar hele formiddagen liksom?

Eg er sjølv gravid med tvillinger, og eg synst ikkje han måtte leite så veldig for å finne dei. Det var ganske tydelig både på ul i veke 6 og veke 12. Er ganske liten plass så tidlig, så legen buuurde sett det tenker eg... hmm... Og det er jo alltid ein liten mulighet for at det er fleire, så vil tru dei drar det over heile området for å sjekke...

Hele formiddagen vil gå med til ul. :-)

Jeg ser at du kanskje ikke føler du har peng til priv ul.. kan du jukse litt med maten?? Hmm... eller spørre noen om hjelp til å pensle?

Jeg har også veldig dårlig økonomi, så her ønsker man seg kun ting man trenger. Smykker skjer ikke!! Det har vi ikke penger til. En ny bukse kan forekomme om jeg finner en ok en til 100,- på cubus.. kjøpte mammabukse på h&m og syns den flådde meg, 399 kosta den.. så å betale for ekstra ul nå hadde vi ikke kunnet gjort..

Nå vil jeg si at jeg eier mitt eget hus sammen med sambo og vi har en bil og alltid mat på bordet, vi har varme på inne og vasker tøy uten å tenke mye på det.. så vi dør ikke. Bare har ikke mer igjen når faste utgifter er betalt. Bare meg i 100% som barnehagelærer. Han jobber 50% påsiden av studie.. så er ikke lett å få det til å gå rundt.

Jeg ser at du kanskje ikke føler du har peng til priv ul.. kan du jukse litt med maten?? Hmm... eller spørre noen om hjelp til å pensle?

Jeg har også veldig dårlig økonomi, så her ønsker man seg kun ting man trenger. Smykker skjer ikke!! Det har vi ikke penger til. En ny bukse kan forekomme om jeg finner en ok en til 100,- på cubus.. kjøpte mammabukse på h&m og syns den flådde meg, 399 kosta den.. så å betale for ekstra ul nå hadde vi ikke kunnet gjort..

Nå vil jeg si at jeg eier mitt eget hus sammen med sambo og vi har en bil og alltid mat på bordet, vi har varme på inne og vasker tøy uten å tenke mye på det.. så vi dør ikke. Bare har ikke mer igjen når faste utgifter er betalt. Bare meg i 100% som barnehagelærer. Han jobber 50% påsiden av studie.. så er ikke lett å få det til å gå rundt.

Ja, er litt det jeg også tenker på. koster rundt en 1000 lapp å få priv time. vi har akk så vi greier oss, men det ble plutselig veldig mye mer i nov da begge de to eldste begynner i barnehage nå om to dager, var en del de trengte av extra utetøy og klesmerking osv. men vi får det vel til på en eller annen måte.. =) spørsmålet er vel også i grunn om jeg skal ta en extra ul når jeg alt får en om ikke så alt for lenge.. =)

Du kan jo prøve å kjenne på gleden av å glede deg til ul på nyttårsaften, og se om du får en overraskelse der :) vi har heller ikke mer penger enn vi må ha, frem til februar, eller så ville jeg gjerne ha tatt en 3D ultralyd, men de 1000 kr. må nesten gå til mat og det vi trenger. lurer på å undersøke pris på ul i dk og sverige, siden vi skal dit i julen. smiske med svigers ;)

Det skal godt gjøres å ikke se tvillinger i uke 9, vi oppdaget våre på ul i uke 6 :)
Meeen når det er sagt så oppdaget min gyn trillinger hos en som trodde hun hadde tvillinger i uke 12 (hadde flere ul bak seg denne kvinnen) ;) Tvillinger er kos <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp