Gleder eller gruer for jobbstart?

Begynner ikke jobbe før 1 februar.
Så har lenge igjen ! Og er veldig glad for det.
Har søkt barnehageplass fra februar men får vi ikke det så skal jeg være hjemme med kontantstøtte og jobbe 2 dager i uka, pappaen skal være hjemme hver fredag i perm. Også den andre dagen får jeg jobbe kveld , frem til august. Eventuelt at mamma eller svigermor passer på dagtid.


Så vi får se :)

Når må du gi beskjed til arbeidsgiver eventuelt? For jeg skal tilbake på jobb 09.01 men fikk Mail i dag de lurer på når jeg kommer tilbake igjen. Men jeg bet jo ikke når jeg får barnehage plass. Når får du vite det med barnehageplass ?
 
Når må du gi beskjed til arbeidsgiver eventuelt? For jeg skal tilbake på jobb 09.01 men fikk Mail i dag de lurer på når jeg kommer tilbake igjen. Men jeg bet jo ikke når jeg får barnehage plass. Når får du vite det med barnehageplass ?

Nei det vet jeg faktisk ikke. Men skulle jo tro at vi hørte noe om barnehageplass nå snart? Hadde nesten regnet med å vite det til nå jeg.
Men jeg gidder eventuelt ikke betale barnehage plass fra nå til februar uansett . Mange penger ut av vinduet.
 
Jeg gruer veldig.. begynner 11/1, og vet at jeg i hovedsak skal ha første klasse.. Følte meg som en dårlig lærer før jeg ble tatt ut med svangerskapspenger, er redd den følelsen fortsatt henger i.. har søkt 40% ubetalt permisjon da, så jeg skal jobbe mandag-onsdag istedenfor fulle uker..
 
Mannen er student frem til juni, og jeg er student fra og med for 3 uker siden og 3 år frem i tid. Så her regulerer vi det mye selv :) Synes det er deilig med et avbrekk hjemmefra et par ganger i uka når jeg pendler inn til forelesning. :)
 
Hvis jeg får pappaukene skal jeg ikke tilbake i jobb før midten av februar :) ellers mistet jeg også 3 uker siden jentungen kom i uke 37.
 
Hvis jeg får pappaukene skal jeg ikke tilbake i jobb før midten av februar :) ellers mistet jeg også 3 uker siden jentungen kom i uke 37.

Det at man mister uker er helt på trynet syns jeg :eek: fra uke 37 går alle hjemme uansett, samme om det er med eller uten unge vel :mad:
 
Det at man mister uker er helt på trynet syns jeg :eek: fra uke 37 går alle hjemme uansett, samme om det er med eller uten unge vel :mad:
Er enig med deg. Men grunnen til at man mister ukene er fordi de 3 ukene før fødsel er tilegnet mor slik at ingen arbeidsgivere kan tvinge deg til å jobbe så tett opp mot fødsel. Det skal sikre at man har fri minst tre uker før termin. Hvis man føder ila disse tre ukene begynner foreldrepermisjonen å løpe, og dermed mister man de tre ukene tilegnet kun mor. Men er enig i at det burde være likt totalt antall uker til alle uavhengig av når ungen er født.
 
Back
Topp