Gleder eller gruer for jobbstart?

Kløverdame

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
For min del er det bare litt over en måned før jeg skal tilbake i jobb. Jeg koser meg så mye i permisjon, og selv og jeg har en jobb jeg liker godt, syns jeg det blir dumt å skulle tilbake nå. Kunne gjerne vært hjemme ett år i hvert fall.

Hva med dere andre?
 
Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg begynner på jobb i slutten av november. Men har bytta jobb siden sist. Vi bor i byen og jeg hadde jobb på ungdomsskole noen mil unna. Tok meg 30-40min å kjøre. Nå har jeg fått meg jobb på barneskole midt i sentrum her i byen, bare et par km hjemmefra.
Jeg gleder meg til å starte med noe nytt, men gruer meg også litt til spranget (fra 10.tr-1.tr.). Gruer meg til å forlate babyen min hjemme og overlate alt til pappaen, men gleder meg til også til å få litt "fri" fra henne, da hun er ganske krevende til tider. Gleder meg til at jobb og hjem bare er noen minutter unna, men gruer meg litt til at dagen igjen blir slitsom og behovet for avslapping større når jeg endelig er hjemme...
 
Gleder meg! 3 mnd til. Men blir jo rart å reise fra lille, hun virker mye mer avhengig av meg enn storesøs var.
 
Hvorfor begynner dere så tidlig i jobb? ;)
Forrige gang begynte jeg da lille var 6 mnd. fordi jeg fikk ny jobb. Delte da fellesperioden med faren. Det er jo ikke sånn at mor må være hjemme hele fellesperioden, folk har jo forskjellige behov. :) Nå tar jeg ut hele fellesperioden pluss ferie også, og da blir det i november. Har 100% dekning, kan jo strekke ut tiden en del med 80%.

Edit: synes du november er tidlig?
 
Forrige gang begynte jeg da lille var 6 mnd. fordi jeg fikk ny jobb. Delte da fellesperioden med faren. Det er jo ikke sånn at mor må være hjemme hele fellesperioden, folk har jo forskjellige behov. :) Nå tar jeg ut hele fellesperioden pluss ferie også, og da blir det i november. Har 100% dekning, kan jo strekke ut tiden en del med 80%.

Edit: synes du november er tidlig?
Ja ;) tiden går så fort!)
 
Jeg er der at jeg rett og slett ikke vil :( men nå skal jeg være hjemme i ullønnet permisjon fra slutten av november og til febrar og da skal jeg ut i 50%jobb, men kjenner jeg ikke vil det heller.
 
Ja ;) tiden går så fort!)
Men jeg tar ut det jeg kan, med lønn. Staten tilbyr ikke mer rett og slett. ;) Om jeg ikke hadde tatt ut ferie hadde jeg måttet tilbake i jobb i midten av oktober. Mistet riktig nok de 3 ukene før fødsel da jeg fødte i uke 37.
 
Begynner ikke i jobb før i februar, så heldigvis lenge igjen! Storkoser meg i permisjon :) Pappaen skal være hjemme fra februar til august, så vi får begge to god tid til å være sammen med gutten vår :)
 
Hvorfor begynner dere så tidlig i jobb? ;)

Jeg er hjemme i rundt 8 mnd, så får pappaen resten. Vi valgte 100 %, så har ikke mer. Pluss at lillegutt kom litt tidligere, og da tar Nav bort de ukene av permen min.

Tenkte på forhånd at det var fint at pappaen ville ha litt tid, men angrer nå :( ville gjerne hatt mer. Men godt mulig vi ikke får barnehageplass i feb, så da blir det nok 50% ulønnet perm på begge!
 
Jeg skal tilbake i jobb 1.februar. Jeg har permisjon ut oktober, og så blir det ulønnet etter det. Føler meg langt i fra klar til å starte igjen nå, og er veldig glad jeg har noen måneder igjen.
 
Men jeg tar ut det jeg kan, med lønn. Staten tilbyr ikke mer rett og slett. ;) Om jeg ikke hadde tatt ut ferie hadde jeg måttet tilbake i jobb i midten av oktober. Mistet riktig nok de 3 ukene før fødsel da jeg fødte i uke 37.
Det er meget dumt at staten trekker ukene fra fødselspermisjonen hvis barnet blir født tidligere!!((((( tidligere født barn trenger jo lenger tid!!
 
Jeg begynte å jobbe siste helga i juli :) kunne gjerne begynt EM måned før jeg ;) jobber gradert ut januar og tar to dager i uka med ulønna perm fra februar til bhgstart :) gubben er hjemme de to dagene jeg jobber , også har jeg kveldsvakt hver tredje fredag., så da må gubbe komme hjem litt tidligere :) syns det er veldig greit å begynne tidlig i jobb, men jobbe lite (ca30%) :)
 
Gruer meg for jeg har ikke jobb, så må søke. Og har ikke jobbet med det jeg skal søke som, kun studert det. Så er veldig spent på hvordan det blir med små barn hjemme og mye som skjer i jobbsammenheng (hvis jeg får jobb, da)

Har egentlig permisjon til begynnelsen av oktober, men skal overta permisjonen til mannen dersom nav godtar det og da får jeg ut året.
 
Her begynner jeg igjen i jobb i midten av oktober! Det er ikke lenge til! Jeg gleder meg til å bare være meg på jobb, men kvit meg noe sykt til å være borte fra lillingen så lenge! Heldigvis har jeg rett på 2timer ammefri hver dag, så arbeidsdagene blir jo ikke så lange heldigvis!

Kunne ønske jeg kunne fått fars 10 uker... Men noe ulønnet permisjon har ikke vi råd til rett og slett...
 
Begynner ikke jobbe før 1 februar.
Så har lenge igjen ! Og er veldig glad for det.
Har søkt barnehageplass fra februar men får vi ikke det så skal jeg være hjemme med kontantstøtte og jobbe 2 dager i uka, pappaen skal være hjemme hver fredag i perm. Også den andre dagen får jeg jobbe kveld , frem til august. Eventuelt at mamma eller svigermor passer på dagtid.


Så vi får se :)
 
Gruer meg.. Begynner når juleferien til skolen er over, så er lenge til, men føler det går så alt for fort...
 
Gruer meg mest! Begynner å jobbe i mars da er jo lille 1år og 1mnd, syntes det er alt for tidlig også er jobben min så kjip! 12-22 hverdag, så jeg kommer jo aldri til å få noe tid med barnet mitt:(
 
Back
Topp