Gleder du deg til hverdagen?

Agnete

Forumet er livet
Jeg ser frem til hverdagen igjen, har to små som ikke klarer å ta hensyn til babyen så det blir lite søvn på babyen når de er hjemme å leker på dagen. Gleder meg til rutiner, litt tid for meg selv og ikke minst litt stillhet :p
Nå har ungene vært hjemme siden 19 juni og vi har kost oss masse i ferien, men er litt godt når den er over også :D

Er litt slik her også.
Itillegg til at jeg sover dårlig på natten og har ikke mulighet til sove på dagen når alle er hjemme.
Tror lille U gleder seg til mer ro rundt seg, eldsten til å møte vennene sine igjen og frøkna spør nesten hver dag om hun skal i barnehagen.

Ja det gjør jeg :) både jeg å barna har godt av å komme i de faste rutinene igjen :)
Har storkost oss i ferien :) så er ikke det men vi er å blir rutine mennesker :)
Å så blir det godt å komme i skikkelige rutiner med ny skole å :)

Nei. Jeg gruer meg i grunn veldig. Har hatt hodepine i snart 3 måneder pga graviditet og gruer meg skikkelig til å ikke få den hvilen jeg trenger.

Er litt slik her også.
Itillegg til at jeg sover dårlig på natten og har ikke mulighet til sove på dagen når alle er hjemme.
Tror lille U gleder seg til mer ro rundt seg, eldsten til å møte vennene sine igjen og frøkna spør nesten hver dag om hun skal i barnehagen.

Det gjør de her også! Mellomste har spurt om barnehagen i flere uker og eldste gleder seg til SFO igjen :D
Her er også nettene tøffe og er som hos deg umulig å sove på dagen. Så skal bli litt godt å komme i den normale hverdagen :)

Det blir greit å komme inn i rutinene igjen ja.

Jeg ser frem til hverdagen igjen, har to små som ikke klarer å ta hensyn til babyen så det blir lite søvn på babyen når de er hjemme å leker på dagen. Gleder meg til rutiner, litt tid for meg selv og ikke minst litt stillhet :p
Nå har ungene vært hjemme siden 19 juni og vi har kost oss masse i ferien, men er litt godt når den er over også :D
Kan ikke babyen sove ute da?? Ingen som bråker da;) Jeg gleder meg ikke. Datteren min skal starte i bhg i august når hun blir to år. Snart høygravid så får kanskje en liten stund i ro alene før nestemann kommer. Men synes det er trist og vemodig at hun er blitt så stor. At vi ikke skal være sammen hele tiden. Koser meg sånn:) men tror det er best for henne med korte dager i bhg når lillebror kommer, blir kjedelig hjemme da. Og for meg, få tatt igjen litt søvn;)

Kan ikke babyen sove ute da?? Ingen som bråker da;) Jeg gleder meg ikke. Datteren min skal starte i bhg i august når hun blir to år. Snart høygravid så får kanskje en liten stund i ro alene før nestemann kommer. Men synes det er trist og vemodig at hun er blitt så stor. At vi ikke skal være sammen hele tiden. Koser meg sånn:) men tror det er best for henne med korte dager i bhg når lillebror kommer, blir kjedelig hjemme da. Og for meg, få tatt igjen litt søvn;)

Nei, babyen vil ikke sove i vogn. Da må jeg stå å trille og trille. Sover kun i sofaen eller på meg :) Er liten enda, så det kommer nok en dag vogna er godtatt også :)
Ja alltid vemodig når de blir store, men barnehagen vil hun nok trives i vil jeg tro :)

Nei, babyen vil ikke sove i vogn. Da må jeg stå å trille og trille. Sover kun i sofaen eller på meg :) Er liten enda, så det kommer nok en dag vogna er godtatt også :)
Ja alltid vemodig når de blir store, men barnehagen vil hun nok trives i vil jeg tro :)
Å
Så dumt! Den tiden husker jeg også.
Men kan ikke stå ute å trille i evigheter med to hjemme. Blir godt med hverdagen igjen da ja:) for alle sammen.

Å
Så dumt! Den tiden husker jeg også.
Men kan ikke stå ute å trille i evigheter med to hjemme. Blir godt med hverdagen igjen da ja:) for alle sammen.

Nei da raserer de huset :p Hihi
Alt går seg jo til med disse babyene, men nærhet er jo så viktig i førsten. Så her følger vi babyen :)

Nei da raserer de huset :p Hihi
Alt går seg jo til med disse babyene, men nærhet er jo så viktig i førsten. Så her følger vi babyen :)
Travle dager for deg da! Være mamma å skulle dekke tre behov: ulike behov. Blir nok godt med rutiner igjen. Og kanskje litt mere hvile for deg:?

Travle dager for deg da! Være mamma å skulle dekke tre behov: ulike behov. Blir nok godt med rutiner igjen. Og kanskje litt mere hvile for deg:?

Jeg synes ikke det er så hektisk sånn egentlig, men kjenner det jo litt på det når alle tre sitter å hyler i kor :p haha
Men overgangen fra 2-3 var ikke så stor som jeg fryktet heldigvis.
Men man blir kanskje ekstra glad i hverdagen der man får litt ro i noen timer, og det tror jeg også en baby trenger :) Og barna kommer hjem og har fått ut litt krutt :D

Jeg synes ferien går altfor fort - koser meg veldig med å ha begge hjemme og ser ikke frem til hverdag igjen og mye mindre tid sammen.

Både ja og nei. Er så deilig å bare la dagene skli avgårde uten hverdagens stress og mas. Spesielt nå når vi har liten baby i tillegg til jentene på 6 og 7,5 år :) men blir godt for jentene å begynne igjen på skolen å være med sine egne venner osv. Og for meg og baby å kose hjemme uten søstrene hengende over hele tiden.

Vanligvis ville jeg telt ned dagene til hverdag igjen nå (er student, og synes oppholdet mellom juni og august er ALTFOR langt :P) men nå blir det ikke skikkelig hverdag på en stund, har fri helt babyen kommer i begynnelsen av september. Så akkurat når hverdagen starter igjen er jeg ikke sikker på :P Men det skal bli deilig å komme inn i rutiner med babyen og få fylt dagene med noe annet enn lediggang!

Ja, det gjør jeg :) Merkes at vi har vært oppå hverandre dag inn og dag ut i 3 uker nå. Vi har igjen ei uke med ferie og den skal nytes, men det skal bli godt med hverdag igjen. Barna har også begynte å spørre om å dra i bhg igjen :)

Skal være i permisjon fram til august neste år så det blir nok litt annerledes hverdag enn det kommer til å bli seinere. Men ser fram til å nyte tiden framover og heller tenke på det som kommer seinere :-)

Ja, det må jeg innrømme at jeg gjør! Storebror har spurt etter barnehagen flere ganger. Selv om vi prøver å leke endel med han så klarer ikke vi å dekke det behovet slik som vennene hans i barnehagen :) Og han eeelsker å være ute! Pg det går fint mens lillesøster sover i vogna, men nå kjeder hun seg der når hun er våken. Så da er det ikke lett å skulle underholde henne ute da hun bare er 4 mnd :p

Back
Topp