Gleder du deg til fødselen?

  • Trådstarter Moderator Grete
  • Opprettet
M

Moderator Grete

Guest
– Mange ser på det å skulle føde som en prosess de ser fram til å bli en del av, og de gleder seg til å prøve krefter med seg selv. Men de fleste gleder seg nok mest til jobben er gjort, og til de skal få møte babyen sin for første gang, sier jordmor Grethe. Hun tror det er viktig at kvinner klarer å glede seg til fødselen.

Les artikkelen her
 
Føles litt fjernt ennå - men gleder meg til å oppleve det, og selvfølgelig til å møte lille kula vår :)
 
Jeg gru-gleder meg... gleder meg til opplevelsen og å få møte barnet. Gruer meg til de verste riene og frykten for å få panikk.... men alt i alt skal jeg nok klare det ;)
 
Jeg gleder meg! Blir min andre fødsel. Den første gikk kjapt, men var veldig intens. Tror det blir lettere når jeg vet hva som skjer, og ikke blir redd når smertene er på det verste.
 
Både ja og nei... Jeg gruer til smertene ved åpningsriene, etter det har fødslene mine gått veldig fint :)
 
Jeg har ikke begynt å tenke så langt enda, tenker når jeg nærmer meg godt over halvveis at den prosessen begynner. Tror aldri jeg har gledet meg til en fødsel men jeg har vært klar for fødsel og klar i fødselen og gledet meg veldig over resultatene.
 
Jeg gleder meg faktisk, selv om jeg vet at jeg kommer til å angre disse ordene akkurat når jeg ligger der :p.

Jeg skjønner at det blir hardt arbeid. Jeg hadde utrolig vondt da jeg måtte abortere med medikamenter og jeg tror de krampene jeg hadde måtte ha lignet på rier. Det varte jo bare en time på det mest intense, så da forstår jeg at mange timer blir utmattende.
Jeg har hatt ganske store smerter i forbindelse med skader, en knusningsskade og et ryggbrudd, så jeg vet i hvert fall at når smertene endelig går over, så har vi en tendens til å glemme dem godt. Vi er jo laget for å føde, så vi skal nok klare dette også:joyful:
 
Jeg gruer meg helt ekstremt mye. Det er nok fordi forrige fødsel var ganske traumatisk, fordi før første fødsel så gledet jeg meg veldig. Bare håper ikke det blir som sist:/
 
Jeg gleder meg veldig til å få oppleve det igjen. Jeg gledet meg til første fødsel også, selv om jeg jo gleder meg mest til resultatet ;) Jeg liker å føde mye bedre enn det å være gravid.

Tanken på hva som potensielt sett kan gå galt kommer selvfølgelig innimellom, men er veldig obs på at det ikke skal få dominere tankegangen min. Jeg skal føde på sykehus og har jo eksperter på fødsel i umiddelbar nærhet til enhver tid.
 
Har ikke tenkt så mye på det enda, men gleder meg til å møte skatten min ♡♡
 
Nei, jeg gleder meg ikke så mye til å føde... Men jeg gleder meg enormt til å møte den lille, og til å få med baby hjem ❤️ Gruer meg heller ikke, det som skjer det skjer jo, og selv om det er vondt så vet jeg jo at det blir en baby utav det til slutt :)
 
Gleder meg til fødselen starter og til den ender. Det imellom blir et nødvendig onde :p
 
Ja! Faktisk! Hadde en så positiv opplevelse sist at jeg kan ærlig si at jeg gleder meg til å oppleve det igjen og håper det blir like fint :)
 
Back
Topp